«Mul on 1990. aasta auto ja pärast avariid (süüdi polnud mina) saadeti auto remonditöökotta ning remondihinnaks pakuti 500 eurot. Kindlustusagent, olles kalkulatsiooniga tutvunud, helistas mulle ja väitis, et masin nii palju ei maksa ja seetõttu maksavad nad mulle vaid 250 eurot. Minu küsimuse peale, miks pakutakse vaid poolt summast, agent vastas, et täissumma oleksin ma saanud uue masina korral. Mulle jääb see arusaamatuks? Miks ma maksan kindlustuse eest sama palju kui uue autoomanik, aga remonti tehakse vaid poole summa eest? Seega peaksin ma ka kindlustust maksma poole vähem,» kirjutas lugeja venekeelsele Postimehele.
Lugeja küsib: kas auto vanus mõjutab avariijärgselt makstava hüvitiste suurust?
Vastab If kindlustuse pressiesindaja Rain Porss.
If-is ei arvestata auto vanust liikluskindlustuse makse kujunemisel (kindlustusseltsiti on see praktika erinev). Liikluskindlustuse makse ja liikluskindlustuse kahjuhüvitise suurus ei ole omavahel seotud. Kannatanu saab hüvitist enamasti ju hoopis teisest seltsist, ehk siis sellest seltsist, kus avarii põhjustaja (teine sõiduk) oma vastutuse ära kindlustas. Seega kahju hüvitamist ei mõjuta see, kui suur on kannatada saanud sõiduki liikluskindlustuse makse. Kahju hüvitamisel võetakse aluseks sõidukile tekkinud kahju suurus.
Liikluses on kahju vähendamine võimalik ainult siis, kui klient on ise osaliselt vastutav kahju tekkimise eest. Antud juhul tundub, et pigem on remont ületanud sõiduki turuväärtuse ja tegemist on rahalise hüvitisega. Selle info põhjal on raske täpsemalt kommenteerida
Kui sõiduki remont ületab turuväärtuse, siis hüvitatakse kliendile sõiduki turuväärtus.
Kui klient annab meile sõiduki üle, siis hüvitatakse turuväärtus terves ulatuses, kui klient sõidukit üle ei anna, siis lahutatakse hüvitisest avariilise sõiduki väärtus (jääkväärtus).