Soome tarbijakaitsevolinik kaebas Lotuse brändi Soome turukohtusse, kuna ettevõte peibutas tarbijaid tualettpaberit ostma ning lubas neile peavõitu 100 000 eurot, mille võiduvõimaluse tõenäosus oli aga vaid üks 2,4 miljardist.
Lotuse kampaania jõudis Soome turukohtusse
Tarbijakaitsevolinik kaebas agressiivse ja ebaeetilise turunduskampaania tõttu ettevõtte SCA Tissue teada-tuntud brändi Lotuse Soome turukohtusse, kirjutab Yle.
Tarbijakaitsevolinik leidis, et 100 000-eurone peavõit ajendab inimesi rohkem Lotuse tooteid ostma, samas on aga võiduvõimalus minimaalne ning seda ei ole ka kuskil välja toodud.
Populaarse iganädalase lotomängu Lotto puhul on võiduvõimalus üks 15 miljonist. Tarbijad loodavad saada peavõitu aga pigem tualettpaberit ostes, kuna nii ei pea lotopileti eest eraldi maksma. Samas on Lottoga võiduvõimalused 160 korda suuremad.
Seega soovis tarbijakaitsevolinik, et turukohus keelaks ettevõttel luua muljet, nagu iga tarbija võiks selle peavõidu saada, kuna tegelikult on see vägagi ebatõenäoline. Lisaks soovis volinik, et Lotus ei tõmbaks endale tarbijate tähelepanu peavõiduga rohkem kui toote endaga.