Mitmed ansambli Smokie austajad kurtsid, et mullu detsembris toimunud kontserdi helikvaliteet oli nii halb, et tekitas peavalu ja kehva enesetunde. Tarbijakaebuste komisjon leidis nüüd, et pool piletirahast tuleks kaebajatele hüvitada.
Inimesed nõuavad kontserdi kehva heli pärast raha tagasi
Tarbijakaebuste komisjoni jõudis kaks kaebust inimestelt, kes ei olnud rahul 29. detsembril toimunud Smokie kontserdi helikvaliteediga ning soovisin piletiraha tagasi. Üks muusikahuviline oli ostnud kaks piletit maksumusega 20 eurot tükk ning soovis tagasi 40 eurot. Teine klient oli kahe pileti eest välja käinud kokku 50 eurot, mida ka tagasi nõudis.
Ühe kaebuse esitaja väitel sai ta halvast helikvaliteedist peavalu ning oli sunnitud südaööl alanud kontserdilt kell 01:15 lahkuma. «Tarbija väitel domineerisid helipildis löökriistad ja basskitarr ülevõimendatud helitugevusega. Esinejate ees oleval tantsuplatsil oli võimatu aru saada, millise lauluga tegemist oli. Vokaal oli olematu, kuigi solist pingutas oma häälepaelu inimvõimete piiril,» seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses.
Teine kaebaja lahkus kontserdilt kui oli jõudnud seda 25 minutit kuulata, kuna heli oli alla igasugust arvestust – vaid õudne vile ja müra. «Kuuldavasti oli kontserdi teine pool natuke parem olnud, aga selleks ajaks oli meie taluvuse piir ületatud ja otsustasime lahkuda,» kirjeldas tarbija komisjonile.
Kontserdi korraldajaks oli osaühing Salon Ekspress ja kliendi väitel lubati inimestele, et kassast makstakse piletiraha tagasi. Hiljem arvas kaupleja, et ei pea siiski pileteid hüvitama, kuna heliprobleeme oli vaid kontserdi algusel ja pärast saadi kõik ilusti paika. Samuti selgitati osaühingu kinnitusel kohapeal, et inimesed oleksid rahulikud ja Smokie teeb pikema kontserdi, kuna osa lugude helikvaliteet oli halb.
Salon Ekspress pakkus ka hüvitamise asemel asenduspileteid teistele esinemistele, kuid tarbijaid see ei rahuldanud.
Mõlema juhtumi puhul leidis komisjon, et Salon Ekspress peaks kaebajate piletihinda halva helikvaliteedi pärast langetama. Kuna suur hulk inimesi jäi kontserdi kuulama ja tehnilised probleemid lahendati, siis ei teinud komisjon ettevõttele kohustuslikuks kogu piletiraha hüvitada. Küll aga peeti põhjendatuks hinna alandamist poole võrra ja soovitati kliendil selleks kauplejale avaldus esitada.
Salon Ekspressi juhatuse liige Sten-Erik Jantson ütles, et nende jaoks oli see esmakordne juhtum ning süüdi end ei tunta, kuna tegemist oli bändi helitehnikaga ja spetsialistidega, kes heli eest vastutasid. «Kuskil oli mingi vingerpuss, mis poole kontserdi pealt lõppes ära,» kommenteeris Jantson, kes ei olnud täpselt kursis, kas klientidega on tänaseks kokkuleppele saadud.