Eesti Ajalehtede turundusdirektor Siim Saare märkis Pärnu Turunduskonverentsil meedias toimunud digipöördest rääkides, et meediaväljaanded peavad oma senised ärimudelid ümber hindama, sest infokülluses toimub armutu võitlus inimeste tähelepanu pärast. Võidab see, kes pakub parimaid lisavõimalusi ning kelle sisu on ühtviisi kättesaadav kõikidest kanalitest.
Eesti Ajalehtede turundusdirektor: armutu võitlus inimeste tähelepanu nimel
«Mõelge kas või iseenda meediatarbimise peale. Teil on kogu aeg käepärast telefon või tahvelarvuti, mille kaudu olete pidevalt ühenduses tohutu hulga infoga. Elame infoga üleküllastunud maailmas. Meediaväljaannete jaoks tähendab see väljakutset, kuidas trügida inimese lugemislauale, kuidas köita tema tähelepanu ja olla tema jaoks relevantne, et ta lisaks teid oma uudisvoogu,» rääkis Saare.
Seetõttu otsivad väljaanded üle maailma viise, kuidas lugemiskogemust edasi arendada. «Hea sisu pole täna enam klassikaliselt 1000 tähemärki, vaid sisaldab ka lisavõimalusi,» ütles Saare. «Samas pole lugude jutustamise võimalused olnud kunagi paremad kui täna.»
Teine oluline trend puudutab erineva funktsionaalsusega seadmete kasutamist. «Tere tulemast ekraanide maailma. Üks statistika ütleb, et kasutame päeva jooksul kahte või kolme erinevat seadet, millest igaühel on oma funktsioon ja aeg. See tähendab, et traditsioonilise paberväljaande kõrval on oluliselt rohkem jaotuskanaleid, ja inimesed eeldavad, et sisu on kättesaadav igalt poolt,» rääkis Saare.
Siiski ei maksa arvata, et kõrgtehnoloogiliste trendide valgusel paberlehed jäädavalt kaoksid. «Paber ei kao kuhugi ära. Tal on jätkuvalt oma väärtus ja eripära. Mõnes mõttes muutub see üheks ekraaniks, millelt sisu tarbitakse,» ütles Saare.