Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kriss Soonik: kui saaksin otsast alustada, ei teeks midagi teisiti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Kriss Soonik.
Kriss Soonik. Foto: Marina Puškar / Postimees

Kui viis aastat tagasi oma kahelt pesufirma loomise kogemusega tuttavalt kasulikke näpunäiteid palusin, oli nende reaktsioon ühene – tee, mis sa teed, aga ära omanimelist brändi küll tee, rääkis Londonis tegutseva omanimelise pesufirma looja Kriss Soonik Pärnu turunduskonverentsil.

«Miks ma ikkagi tegin risti vastupidi soovitustele? Teadsin kohe, et minu käekiri saab olema täiesti teistsugune. Teadsin, et minu huvi pole teha tavalisi rinnahoidjaid ja aluspükse. Teadsin, et tahan eristuda. Nii on meie loodud pesu täna müügil 15 riigis ja see on vallutanud väga paljude ilusate tüdrukute, sealhulgas viimase Bondi-tüdruku Bérénice Marlohe südame,» rääkis Soonik.

Peamine noore eestlanna loodud pesu eripära on see, et enamus sellest on kantav ka ülerõivastena. Et valikus on alati olnud näiteks hommikumantleid, trippidega bodisid ja pitsilisi pluuse, sündiski kollektsioonist ülesvõtteid teinud fotograafi näpuveast brändi eristuvale identiteedile ka tabav kategooria nimetus . «Lingeriest (aluspesu) ja loungeweare’ist (sohva- ja ööriided) sai kokku loungerie. Sellel hetkel me veel ei teadnud, et oleme loonud uue kategooria, mida täna kasutatakse juba üle maailma,» ütles Soonik. «Meie eristumine on avanud hulga uksi, kuid seetõttu on paljud uksed  meile ka suletuks jäänud – sealhulgas paljude kaubamajade uksed.» Kui butiigid on väärt toote tarvis heal meelel valmis oma väljapanekut kohandama ja stangesid nihutama, siis suurtes kaubamajades on uuele kategooriale koha leidmine keerukam.

Soonikule on alati olnud alati oluline, et tema loodud pesu tekitaks emotsioone ja kõneleks oma lugu, paneks vaatama ja mõtlema. Ilmselgelt on tema valitud tee olnud õige. «Eelmisel nädalal saime teada, et meid on valitud Suurbritannia 2013/2014 kõige lahedamete brändide sekka. See on uskumatu. Pean selle üle küsima, kuid võime vabalt olla kõige väiksem bränd, kes sinna nimekirja kunagi sattunud. Kuna tavaliselt on selles tabelis suured tegijad nagu Apple ja Skype või La Perla,  Agent Provocateur ja Stella McCartney, siis ei osanud ma sellist tunnustust kuidagi ette näha,» rõõmustas Soonik.

Ta ütles, et on viie tegutsemisaasta jooksul hulga teadmisi juurde saanud ja kui saaks otsast alata, ei sooviks ta sellegipoolest midagi teisiti teha. «See on olnud põnev protsess ja seiklus. See ongi oluline, et sa katsetad, teed vigu, kukud ja tõused taas üles.  Nii kaua, kui on arengumotivatsiooni, teeme veel väga palju vingeid asju. Kui ei proovi, ei saa sa aga mitte kunagi teada, mis võinuks olla,» ütles Soonik.

Märksõnad

Tagasi üles