USAs läbiviidud uuringust selgus, et teismelistele jäävad kõige paremini meelde toiduga seotud reklaamid, mis püüavad nii saledate kui ka tüsedate pilke.
Toidureklaam püüab teismelised lõksu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Michigani ülikooli psühholoog Ashley Gearhard jälgis terveid eri kaalus teismelisi vanuses 14-17. Noorukid vaatasid televiisorist saateid, mille vahel olid reklaamipausid. Samal ajal jälgiti nende ajuaktiivsust ajukuvamise abil, kirjutab Tartu Ülikooli teadusportaal Novaator.
Kokku nägid vabatahtlikud 40 reklaamlõiku, millest pooled reklaamisid sööki või kiirtoidukette, ülejäänud aga nutitelefone ja muud tehnikat. Kõige paremini jäid teismelistele meelde toiduga seotud reklaamid, mis neile ka kõige enam meeldisid. Nende vaatamise ajal olid ajus aktiivsed tähelepanu ja tasustusega seotud piirkonnad. Seega on teismeliste aju väga aldis toidureklaami vastu võtma.
Loe lähemalt siit.