Päevatoimetaja:
Sander Silm

Elektriraudtee käis uute rongidega kihutamas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
Pool aastat kestvate katsetuste käigus võib uusi Stadleri ronge näha sõitmas kõikidel Eesti raudteedel.
Pool aastat kestvate katsetuste käigus võib uusi Stadleri ronge näha sõitmas kõikidel Eesti raudteedel. Foto: Andres Haabu

Elektriraudtee uute rongide katsetuste ajal toimusid sõidud, kus esmakordselt Baltikumis saavutas reisirong liikumiskiiruseks 176 km/h, teatas ettevõte.

176 km/h kiirusega sõitsid 4-vaguniline FLIRT elektrirong ning 2-vaguniline FLIRT diiselrong kokku 4 päeval. Katsesõidud toimusid Keila-Klooga ja Kehra-Aegviidu teelõikudel.

Tippkiirus-katsesõidud on osa uute rongide katsetustest, mida teostab rongide tootja Stadler. Katseperiood lõpeb juuli alguses, mil Elektriraudtee võtab kasutusele esimesed uued elektrirongid.

Elektriraudtee juhatuse liikme Riho Seppari sõnul oli antud kiirusel sõit üks olulisemaid tingimusi katseplaanides.

«Rongitootja kogus tippkiirus-katsesõitudega infot, mille põhjal saab kinnitada, et uued rongid vastavad kõikidele nõudmistele, liikumaks tulevikus igapäevaselt kiirustel kuni 160 km/h,» selgitas Seppar.

Elektriraudteele teadaolevalt pole varem Baltikumis selliseid sõidukiiruseid raudteedel saavutatud.  

Tagasi üles