Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Imatra: üldteenuse marginaal peab tõesti kahjuks tõusma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektrilepingu on uue lepingu vastu teise müüja juures vahetanud ligi 18 000 tarbimiskohta.
Elektrilepingu on uue lepingu vastu teise müüja juures vahetanud ligi 18 000 tarbimiskohta. Foto: Toomas Huik

Imatra elektriäri juht Sven Pitkve ütles Eesti Energia eilset prognoosi üldteenuse marginaali kallinemisest kommenteerides, et ka neil on tarbimismaht langenud, kuid tarbimiskohtade arv vähenenud aeglasemalt ning marginaal peab seega tõusma.

«Kuna kulud, mis üldteenuse osutamiseks tehakse, on valdavalt kliendipõhised, siis kahjuks peab tõesti elektrienergia koguse vähenemisel marginaal tõusma. Seda sellepärast, et kulud jagatakse elektrienergia koguse vahel,» selgitas Pitkve.

Üldteenuse teeb Pitkve sõnul kalliks see, et seda tarbivad valdavalt väikese tarbimismahuga tarbijad ning seda ei saa kuidagi diferentseerida ehk kõik tarbijad saavad samasuguse hinna ja tingimused.

«Vabaturu pakettidel on osad müüjad teinud näiteks tasulised paberarved jms, läbi mille maksab iga kulutekitaja ise oma kulud. Üldteenuse korral on selline asi välistatud,» kirjeldas Pitkve.

Hinnavõrdlusportaali Energiaturg.ee andmetel oli aprillis üldteenuse marginaal ühe kWh kohta VKG Elektrivõrkudel 0,50 senti, Eesti Energial 0,72 senti ning Imatra Elektril 0,79 senti.

Märksõnad

Tagasi üles