Osa autokoole korraldavad sõidueksameid, ilma milleta autokool riiklikule sõidueksamile õpilast ei luba. Tarbija24 uuris oma lugejatelt, kas selline korraldus on õpilastele kasuks tulnud või on suurem nende hulk, kes arvavad, et autokooli sõidueksami abil püütakse õpilasi koolides lihtsalt kauem kinni hoida. Lugejate kogemuste põhjal on autokooli sõidueksamist enamasti kasu.
Lugejad: autokooli sõidueksam on vajalik
Ants kirjutas, et 40 õppetunnist (20 täistunnist) paljudele ei piisa, kuid õpilased ise arvavad vastupidist. Sõiduõpetaja ei tahaks neid kuidagi veel eksamile saata, kuna õpilane teeb selliseid lolluseid, et hirm hakkab.
«Arvan, et pigem maksta lisa sõidutundide eest, kui riiklikul sõidueksamil kolm korda läbi kukkuda, sest seal noritakse samasuguste pidivigade pärast,» arvas teine Tarbija24 lugeja.
Tom kirjutas, et tema jaoks lõppes kooli sõidueksam järgmiste sõnadega: «Ma väga loodan, et sa ARKis samasuguseid lolluseid ei korda. Sellise sõiduga küll läbi ei saa, aga ma tean, et sa oled valmis eksami ära tegema.»
Lugejad olid seisukohal, et kui valida hea mainega ja korralik autokool, siis ei hakka sõidueksami abil keegi inimest vägisi autokooli ridades hoidma.
«Autokool, kes on huvitatud sellest, et tema õpilastest saaksid head juhid, et ka kooli enda maine oleks hea, ei teeks sellist poolikut tööd, kus kviitungid jäetakse esitamata ning põhjendamatult kukutatakse läbi,» arvas lugeja, kes autokoolis sõitis ühe õpetajaga, kuid teda eksamineeris teine. Lugeja hinnangul sai ta teistsugust tagasisidet, kuid tegemist ei olnud pisivigade üle norimisega. Koolieksami sooritas see lugeja esimese korraga, ARKi sõidueksami teisel korral.
«Ma küsisin pärast 20 õppesõidutundi, et millal nüüd siis eksam. Õpetaja ütles, et mis eksamit sul enam vaja, ma ju näen, et sa sõidad normaalselt,» kirjutas lugeja, kellel oli varuks ka teistsugune näide. «Samas harjutas üks neiu meie kursusel kolm tundi kohalt võtmist ja ikka suri auto välja. Sellele ütles õpetaja, et tal ei tasu lubade tegemisega kauem aega ja raha raisata, sõitku bussiga või abiellugu mehega, kes sõidutab.»
Negatiivsed kogemused riikliku eksamiga
Oli ka neid lugejaid, kes autokooli sõidueksamist nii hästi ei arvanud.
«Autokooli sõidueksamil suutsin kaks korda auto välja suretada, eksamineerija lõugas ja karjus nii, et mul olid pisarad silmas. Lisas veel, et ARKis kukun nagunii läbi, pole mul mõtet seda pappi seal välja käia. ARKis sain esimese korraga mõlemad eksamid kenasti sooritatud,» jagas üks lugeja oma kogemusi.
Hoopis rohkem oli neid, kes tõid välja oma negatiivseid kogemusi riikliku sõidueksamiga.
«Koolieksamitele etteheiteid ei ole, küll aga oli ARKi eksam omaette elamus,» kurtis üks lugeja. Tema kogemus oli järgmine: eksamineerija hilines pool tundi ja hakkas kohe toonitama, et tal on kiire. «Armatuuris põles hoiatuslamp, vist kollane mootorituluke. Kui eksamineerija tähelepanu juhtisin asjaolule, et teooria järgi kollase tulega armatuurlauas võib ainult remonti sõita, sain teada, et ma pean ainult sõitma, mitte tema aega raiskama,» kirjutas lugeja.
Lugeja Kadri kukkus riiklikul sõidueksamil läbi, kuna tema eksamineerijat eksamineeriti samal ajal. «Mida rohkem vigu ta minu kohta leidis, seda rohkem plusspunkte ta ise sai. Lõpuks olid mõlemad eksamineerijad mul turjas ja lahkusin eksamilt tundega nagu ma poleks kunagi mitte ühtegi sõidutundi võtnud,» kirjeldas Kadri oma ebameeldivat kogemust. Teisel korral tegi ta eksami sama eksamineerijaga, kes oli palju rahulikum ning lasi Kadri probleemideta läbi.