Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Turundusraadio: Barutost võiks saada Virumaa toidutootjate eeskõneleja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: E24
Copy
Baruto.
Baruto. Foto: Sille Annuk

Selle nädala Turundusraadios jagasid saatekülalised Kristjan Kaleviste ja Indrek Saul soovitusi Virumaa kohalikke toiduainetetootjaid Viru Toidu katusbrändi alla koondada soovivale organisatsioonile. Ekspertide sõnul on Eestis mitmeid piirkondlike toidubrändide edendajaid, kuid selleks, et saada sama tuntuks ja edukaks, nagu seda on Saaremaaga seotud kaubamärgid, tuleks leida üles oma erilisus, mida Viru Toidu puhul on hetkel keeruline ette kujutada. Suhtekorraldaja Raul Kalev pakkus, et Viru Toidu eeskõnelejaks tuleks kaasata kohalik põllumees Baruto.

Selle nädala internetiraadio saates «Turundusraadio» arutati ühe kaasusena piirkondlike toidutootjate soovi liituda ühise katusbrändi Viru Toit alla. «Saaremaa erilisusest saab igaüks aru, nönda kena ju,» rääkis kliendisuhete koolitaja Indrek Saul. Tema sõnul sõltub just erilisuse leidmisest, kas Viru Toidu bränd hakkab tööle või mitte.

Ka Kristjan Kaleviste Momentumist pidas vajalikuks ennekõike Virumaa toiduga seonduvate tugevate legendide loomist. «Saaremaa on ajalooliselt seotud tugevate legendide ja kaubamärkidega, Saaremaa viinast Saaremaa valsini,» märkis Kaleviste. «See müstifikatsioon kaubamärgi ümber on juba tekkinud.»  Ta lisas, et kui need sisulised erilisuse argumendid Virumaal leitakse, tuleb ratsionaalsete ühistegevustega minna suurte kaubanduskettideni välja nii, et kõik kohalikud tootjad sellesse ka kaasatud oleks. Mitte, et 4-5 suuremat tootjat selle kaubamärgi endi huvides kaaperdaks, rõhutas ta Eestis sageli ette tulnud juhtumitele viidates. Kui üksikul kartulitootjal on keeruline Rimisse oma kaubaga jõuda, on piirkondlikult kokku tulnud kartuli-, kaalika-, liha- ja õunatootjatel seda koos palju kergem teha, lisaks on võit ettevõtjatele 10-20 kordne, möönis Kaleviste.

Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits ütles, et sellised kohalikud katusbrändid hakkavad toimima vaid siis, kui neid arendatakse õhinapõhiselt. See tähendab, et ka Virumaal teataks ja usutaks oma toidu erilisust ja eelistataks just oma tootjate tooteid kasutada. Et iga tootja ise tahaks ja püüaks teha kõik, et tema tooted vastaks Viru toidu väärtustele, märkis Naarits.

Suhtekorraldaja Raul Kalevi sõnul võiks Virumaa toidubrändist saada asja, kui selle eeskõnelejaks tuleks keegi, kes võiks luua tugeva emotsionaalse sideme nagu oli seda Steve Jobs Apple kaubamärgi ees. Tema sõnul sobiks Virumaa toidu maskotiks sumomaadleja Baruto, kes on ka ise väljendanud oma huvi lähitulevikus Eestisse naasta ja just Virumaal põllumajanduslikus tootmises kätt proovida.

Turundusraadiot saab kuulata Marketingi Instituudi lehel www.mi.ee/turundusraadio .

Märksõnad

Tagasi üles