Päevatoimetaja:
Sander Silm

Porgandimahl oli riknenud juba poest ostes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Värske porgandimahl venis kummalisel kombel.
Värske porgandimahl venis kummalisel kombel. Foto: Lugeja foto

Täna Põlva säästumarketis Kadarbiku porgandimahla ostnud Kadri avastas pudelit avades, et see oli juba halvaks läinud.

«Andke andeks, aga see on jälk! Ja see pole esimene kord, kui Kadarbiku tooted on letil riknenud,» oli naine pahane. «See pole porgandimahl, see on veniv ja tükkis tatt,» kirjeldas ta mahla. Kadri ostis Kadarbiku mahla täna Põlva säästumarketist ja selle säilimistähtajaks oli homme ehk 10. mai.

Naturaalset porgandimahla tootva Kadarbiku juhataja Veiko Paki kinnitusel on mahl ilmselt soojas seisnud. «See juhtub väga kiiresti, kui toode sooja saab, kui seda on hoitud kümnekraadises või veelgi soojemas ruumis,» tõdes ta. Porgandimahla säilimisaeg on sõltuvalt poeketist kas viis või kuus päeva. Aga isegi siis, kui mahla säilimisajani on paar päeva aega, võib see soojas olles rikneda.

«Päris tihti on nii, et keegi võtab riiulilt pudeli, kõnnib sellega poes ringi, siis otsustab, et ta ikkagi ei osta seda ning mahl jäetakse kuhugi riiuli servale. Poetöötajad leiavad selle ja panevad õigesse kohta, aga kui mahl on juba paar-kolm tundi soojas olnud, siis ongi kõik,» tõdes Pak. Ta lisas, et kuna porgand erinevalt jõhvikast ei sisalda naturaalseid säilitusaineid, siis halvaks minemise risk on suur.

«Tarbijale soovitame, et kui pudelit loksutada ja põhi lahti ei tule, siis ilmselt on mahlaga probleem,» jagas ta näpunäiteid. Paki sõnul ei juhtu selliseid asju siiski tihti. «Ütleme nii, et 10 000 pudeli kohta ühega on probleeme,» tõi ta näite. Tootja sõnul on selliseid juhuseid suvel rohkem kui talvel. «Suvel temperatuurid tõusevad, külmkapid poodides saavad suurema koormuse, ka laadimise ajal on seisakuid rohkem, nii et see riskiaste suvel tõuseb,» nentis Pak. Nende kogemus on aga näidanud, et suuremate poodidega tuleb selliseid vahejuhtumeid vähem ette kui väiksematega. «Aga eks see ole iga asjaga nii,» tõdes ta.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul mõõdetakse külmikute temperatuuri kauplustes kolm korda päevas ning Põlva säästumarketi mõõtmistulemused kõrvalekaldeid pole näidanud. «Samuti on antud juhul tegemist üksiku juhtumiga. Puhul, kui probleem oleks valdav, siis oleks kõik selles kaupluse riiulis olevad tooted riknenud,» rääkis Bats. Ta selgitas, et selline olukord võib tekkida juhul, kui mõni klient on näiteks toote külmikust välja tõstnud ning teine selle jälle sinna tagasi asetanud. «Samuti võib toote pakendil olla mikropragu, mida ei märgata ei tootmises ega ka toote väljapanekul. Toodet nägemata on paraku raske väga täpset vastust anda, mis põhjusel see võis rikneda,» tõdes pressiesindaja.  

Kui klient saab kauplusest riknenud toote, siis tuleks Batsi sõnul sellest teavitada kaupluse personali. «Oleme alati valmis kliendile toote eest raha tagastama või pakume talle soovi korral uut toodet,» lubas ta.

Tagasi üles