Ferrari plaanib müüa tänavu vähem autosid, säilitamaks brändi eksklusiivsust – taustafooniks mured luksautode müügi pärast Hiinas.
Ferrari piirab eksklusiivsuse nimel müüki
Käesoleva aasta avakvartalis tabas lukskaupade müüki Hiinas langus, põhjuseks majandushirmud ning võimude korruptsiooni- ja kingituste vastane kampaania. Brände, mis languses vastupidavaks on osutunud, peetakse kõige raskemini kättesaadavateks.
Samal ajal panustab Ferrari emaettevõte Fiat tuhandete uute Maseratide müügile – eriti just tärkavatel turgudel.
Äsja lansseeritud Maserati peamine magnet on selle kapoti alla pistetud Ferrari mootor. Analüütikud usuvad, et Maserati nõudlust tahetakse pumbata Ferrari eksklusiivse kuvandiga.
«Me müüme sel aastal alla 7000 Ferrari,» ütles Ferrari nõukogu esimees Luca Cordero di Montezemolo. «Me tahame tõsta fookusesse selle eksklusiivsuse.»
Mullu müüs Ferrari 7318 autot ning saavutas oma ajaloo parimad finantstulemused. Seda eriti tänu lennukale müügile Hiinas, USAs ja Lähis-Idas. Montezemolo sõnutsi müüs Ferrari käesoleva aasta esimese kvartaliga 1800 autot ehk 4 protsenti mullusest enam. Netokasum kerkis 36,5 protsendi jagu, 54,7 miljoni euro peale.
Järgmise kahe aastaga kavatseb Ferrari investeerida 100 miljonit eurot, kasvatades kaadrit ja kannustades innovatsiooni.
Seoses uue Maserati tulekuga on Ferrari juba valanud 40 miljonit eurot oma mootoritehastesse, tõstmaks tootmisvõimsust. Juba valmivadki Ferrari tehastest Maseratidele mõeldud jõuallikad.
Copyright The Financial Times Limited 2013