«Kui teised operaatorid väljalülitatud telefonile helistamise eest tasu ei küsi, siis Tele2, nagu kõnede väljavõttest selgub, kasseerib analoogse teate eest helistajalt raha. Kui mul on vaja kedagi kiiresti kätte saada, kellel on telefon väljalülitatud, ja proovin talle näiteks viie minuti pärast uuesti, siis raha muudkui tiksub!» kurdab lugeja Anti Tarbija24 kaebusteraamatus.
Lugeja küsib: miks küsib Tele2 tasu väljalülitatud telefonile helistamise eest?
Lugeja selgitab, et ta ei räägi kõnepostist ning helistajat kuhugi ei ühendata. «Helistaja ei pruugi nende võrgus olla (ma ei olegi), küll aga abonent, kellele helistan. Näiteks helistad oma EMT või Elisa telefonilt Tele2 teenuseid kasutavale numbrile ning reipa häälega teadustaja ütleb, et telefon on väljalülitatud ja lisab, et helistaja andmed edastatakse. Sisuliselt seesama teade, mida mobiilifirmad väljalülitatud telefoni puhul ikka edastavad, ainult selle vahega, et muidu on see teade tasuta, kuna abonendiga ei saa ju ühendust. Tele2 võtab aga ise kõne vastu ning teate kuulamise eest peab juba maksma. Oleneb siis paketist, kas maksad vaid sekundipõhiselt või lisaks veel kõnealustustasu ja seda kõne eest, mida pole olnudki. Miks küsib Tele2 absurdet tasu mitte millegi eest?» soovis lugeja teada.
Vastab Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.
Võrguteate kuulamine maksab vastavalt paketipõhisele kõnetariifile ja kui inimesel on vähegi mõistlik pakett, siis see tähendab see reaalselt murdosa ühest sendist.
Kui aga Tele2 kliendile on helistatud ajal kui tema telefon oli välja lülitatud, siis saab ta hiljem helistamise aja ja numbri kohta infosõnumi, mis on täiesti tasuta.
Sissehelistaja maksab ainult siis vastavalt paketile minutitasu kui vastuvõtjal on aktiveeritud üritatud kõne teavitus - tasuta teenus, mille puhul tuleb sõnum, et Teile helistas number x ja y ajal. Kui vastuvõtjal seda teenust aktiveeritud pole, siis ei maksa ka võrgusõnumi kuulamine midagi.