Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kliendi väitel lõhkus Statoili autopesula tema auto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Enne pesulasse sõitmist kontrolli auto üle!
Enne pesulasse sõitmist kontrolli auto üle! Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Tartus Turu tänava Statoili autopesulas tuli Tarbija24 lugeja Anu-Li autol lahti liist, mis jäi pesula harjastesse kinni ja kriipis autot. Statoili kinnitusel on tegemist halbade juhuste kokkulangemisega – liist oli lahti juba enne pesulasse sõitmist.

«Käisin Turu tänava Statoilis autot pesemas paar nädalat tagasi. Läksin veel selle reklaami peale, et ballettõrn pesu. Õrnast pesust oli asi kaugel, lõhkus mu auto ära,» kurtis Tarbija24 lugeja Anu-Li. Tema arvates oli survepesu liiga tugev, kuna tema auto BMW X5 rappus tugevalt. Seejärel kiskus omaniku hinnangul survepesu lahti liistu, mis jäi omakorda kinni harjastesse. Selle tulemusena sai auto kriimustada. «Statoil endal süüd ei näe. Aga mille eest siis pesula üldse vastutab? Mina ei ole päris nõus sellega, et nemad endal üldse süüd ei näe. Mis õrn pesu see selline on, mis auto ära lõhub,» pahandas klient.

Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts tunnistas, et klient pöördus oma murega Statoili poole. Pautsi kinnitusel, ei ole varem sellist intsidenti Statoili pesulas ette tulnud. Seepärast käisid kohe pärast kaebuse saamist spetsialistid pesula tehnilist korrasolekut kontrollimas ning vaatasid üle ka autopesu videosalvestuse. Samuti vaadati koos kliendiga üle kliendi auto. «Kokkuvõttes saab selline asi juhtuda vaid halbade asjade kokkulangemisel, ehk siis see liist oli juba varem lahti ning pesu käigus tuli see ära,» rääkis Pauts, kelle sõnul oli tegu tagumise akna liistuga. Survepesu ei murra Pautsi kinnitusel korras autolt liistu lahti, vastasel juhul oleks selliseid juhtumeid ka varem esinenud. «Kliendile sai seda ka selgitatud ning klient sai kohapeal aru, et pesuprotsess toimis ilma tõrgeteta,» ütles Pauts.

Probleeme kojameestega

Tema sõnul on autopesulas veesurve tugevuseks 68-72 bari, samas kui kodus kasutatavatel survepesuritel algab survetugevus alates 100 barist.

Pauts soovitab enne pesulasse minekut oma auto kriitilise pilguga üle vaadata. Tema kinnitusel ei hakka näiteks korralik värvkate autolt kooruma. Kui värv aga roostetab või mullitab, siis varem või hiljem võib see lahti tulla. Küll aga on pesula hüvitanud tagumise kojamehe vigastusi – näiteks võivad harjased tagumise kojamehe raamistiku vahele sattuda ja selle lahti tõmmata. Selle vältimiseks antakse klientidele tagumise kojamehe katmiseks spetsiaalne kilekott. Samuti kompenseeritakse autole tekitatud vigastused autopesumasina rikke puhul.

Statoilis esineb Pautsi kinnitusel pesulaõnnetusi väga harva. 2012. aastal moodustasid Statoilile esitatud pretensioonid vaid 0,065 protsenti  kogu müüdud pesude arvust. Peamiseks kliendikaebuse põhjuseks on tagumise kojamehe, selle varre või kinnituse vigastus või purunemine, mis hüvitatakse.

Tagasi üles