Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti tuntuimad pirukameistrid kergitasid hindu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pirukad kallinesid keskmiselt 10 protsenti.
Pirukad kallinesid keskmiselt 10 protsenti. Foto: SCANPIX

Tooraine kallinemise tõttu olid pagarifirmad sunnitud tõstma väikepirukate hindu kuni 12 protsendi võrra.

Hiljuti märkas tähelepanelik Tarbija24 lugeja, et Pagaripoiste kohvikus maksab nüüd kreemisai 30 sendi asemel 60 senti. Suur pirukasõber imestas, kas tema lemmikpagariäri on tõesti hindu kergitanud 100 protsenti.

Pagaripoiste turundusjuht Martin Pärna sõnul tõstsid nad hindu möödunud kuu alguses keskmiselt 10 protsendi võrra. Kreemisai olevat olnud aga enne lihtsalt soodushinnaga, mis võis tarbijaid segadusse ajada. «Me ei ole oma hindu muutnud kolm aastat, kuid kuna vahepeal on jahu hind tõusnud, ei olnud meil valikut,» ütles Pärn.

Hinnatõus puudutas vaid väikepirukaid. «Meie pirukad jäävad aga jätkuvalt soodsamaks, kui need on supermarketites,» tõdes Pärn, kelle sõnul võib hinnatõus protsentuaalselt muidugi järsk tunduda, kuid sentides pole vahet siiski nii palju tunda. «Muude toodete nagu stritslite ja tortide puhul me hinda ei kergitanud, kuna need maksavad tunduvalt rohkem. Kahjumiga me ju toota ei saa,» lisas Pärn.

Hindu oli sunnitud tõstma ka Fazer Eesti. «Jahu hinna kallinemisest tingitult tõstsime veebruaris hindu keskmiselt 10-12 protsenti, kuid seda mitte kõigi pagaritoodete puhul,» rääkis Fazer Eesti turundusjuht Aulike Miljand. «Jälgisime, et me hinnatõusuga konkurentsist välja ei langeks,» lisas ta.

Lähiajal Fazer Eesti uut hinnatõusu ei planeeri. «Sügisel peame aga üle vaatama, mida jahu hinnad teevad ning siis selgub, kas uue hinnatõusu järele on vajadust,» märkis Miljand. 

«Tooraine hinnad mõjutavad kõiki ühtemoodi, seega olime ka meie mõned kuud tagasi sunnitud pirukatele paar senti otsa panema. Hinnatõus oli aga minimaalne – kõigi pagaritoodete puhul keskmiselt vaid neli protsenti,» rääkis Leiburi müügijuht Aivars Oll.

Tagasi üles