Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Enamik firmasid saavad märkuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sirje Niitra
Copy
Audiitorilt sai märke ka Tallinna Kaubamaja.
Audiitorilt sai märke ka Tallinna Kaubamaja. Foto: Mihkel Maripuu

Keerulisest majandusolukorrast tingitud konservatiivsus ja infonappus on pannud audiitoreid kirjutama ettevõtete mullustesse majandusaruannetesse tavapärasest rohkem märkusi, mis on eelkõige seotud varade hindamisega.


Märkusega aruanne ei too ettevõtjale küll otseseid karistusi, kuid võlausaldajate ja partnerite silmis on tegemist olulise indikaatoriga, kirjutab Äripäev.

«Puhas otsus sisendab usaldust, märkus teeb ilmselt veidi ärevaks,» sõnas Ernst & Young Baltic ASi partner Ivar Kiigemägi. Näiteks võivad finantsasutused nõuda laenusaajalt märkusega otsuse korral lisatagatisi või garantiisid.

Seda, et märkustega aruanded pole seekord erandlikud, näitab ilmekalt see, et teiste hulgas said pleki külge ehk märkusega audiitori järeldusotsuse ka kolm börsifirmat - Tallinna Kaubamaja, Ekspress Grupp ja Luterma (endine Kalev).

Märksõnad

Tagasi üles