Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ratast ostes tuleb lähtuda lapse pikkusest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Veloplusi müügispetsialist Andres Linder soovitab ratast ostes vaadata, et selle valmistamisel oleks kasutatud laagreid ning et see poleks tehtud plastist.
Veloplusi müügispetsialist Andres Linder soovitab ratast ostes vaadata, et selle valmistamisel oleks kasutatud laagreid ning et see poleks tehtud plastist. Foto: Andres Haabu

Lapsele jalgratast valides tuleb lähtuda tema pikkusest ja kui on soov, et ratas peaks vastu rohkem kui ühe suve, tasuks see osta spetsiaalsest poest.

Jalgaratta suurust näitab ratta läbimõõt, mida esitatakse tollides. 12-tolline ratas sobib kahe- kuni nelja-aastastele. «Mõni üksik sõidab ilma, aga üldiselt vajavad nii väiksed lapsed abirattaid,» rääkis Veloplusi müügispetsialist Andres Linder. 16-tolline ratas sobib kolme- kuni kuueaastastele. See on ka viimane suurus, millel on veel abirattad. «Kui ratas on juba käikudega, siis abirattaid enam lisada ei saa,» rääkis Linder. 20-tolline on 5–8-aastastele paras ja 24-tolline 7–11-aastastele. «See juuniori ratas on mõeldud alates 130 cm kuni 155 cm pikkusele,» sõnas Linder.

«Üks asi, mida ratast ostes jälgida, on hind. Kvaliteetrattad on umbes 150–200 eurot,» selgitas Linder. Kui ratta hind jääb alla 100 euro, on see kahtlase kvaliteediga.

«Supermarketitest ma ratast osta ei soovita, sest seal rõhutakse hinnale, mitte kvaliteedile,» jagas ta soovitusi. «Seal on küljes lisavidinaid, mis teevad ratta atraktiivseks, aga ratast ennast polegi,» lisas ta.

Ratast valides soovitab ta uurida, kas selle tegemisel on kasutatud laagreid. «Kõik asjad peaksid olema laagrite peal, sest kui näiteks pedaal on pukside peal, siis kipub see lagunema,» selgitas ta. «Kui ratas on väga soodsa hinnaga ja väga kerge, siis kipub see samuti lagunema, sest on plastist.» Korralik ratas aga peab vastu vähemalt paar-kolm põlvkonda sõitjaid, mitte ei lagune esimese suvega.

Tagasi üles