Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Telefonitsi tellitud tolmuimeja tagastamine osutus keeruliseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Panther Media/Scanpix

Klient pöördus tarbijakaebuste komisjoni, kuna müüja ei soovinud tagasi võtta tolmuimejat, mille ta oli kliendile telefonitsi müünud. Tarbijal on aga õigus telefoni teel tellitud kaup tagastada 14 päeva jooksul alates toote kättesaamise päevast.

28. jaanuaril pöördus ettevõttelt Studio Moderna OÜ tolmuimeja soetanud klient tarbijakaitseametisse, kuna ettevõte ei tahtnud tolmuimejat tagasi võtta, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Nimelt tellis inimene 8. jaanuaril firma käest tolmuimeja ja aurupuhasti, mille ta sai kätte 17. jaanuaril. Tolmuimejat kasutas klient enda väitel ühe korra ja ei olnud uue masinaga rahul. Klient otsustas ettevõttele 22. jaanuaril kauba tagastada.

Liiga määrdunud

OÜ Studio Moderna aga keeldus esiti raha tagastamast ehkki kinnitas, et tarbijal on õigus telefonitsi tellitud kaup tagastada 14 päeva jooksul. Tolmuimeja olnud Studio Moderna turundusjuhi Anton Juuriku sõnul nii must ja määrdunud, et seda puhastada oli praktiliselt võimatu. Tagasi võetakse tooteid, mida on kasutatud vaid tutvumise eesmärgil ja «hea usus põhimõttest» lähtuvalt. Antud juhul aga olevat toodet kasutatud «hea usu vastaselt», kuna tagastatud toode oli puhastamata.

Tarbija aga väitis, et kasutas 229,80 eurot maksvat masinat vaid ühe korra. Seaduse järgi ei saa seejuures nõuda kohasest kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise hüvitamist.

Aprillis vaatas kaebuse läbi tarbijakaebuste komisjon. Kohal oli tarbija, kuid kaupleja mitte. Komisjon otsustas, et tarbija kaebus on põhjendatud, ettevõte peab kauba vastu võtma ja raha tagastama.

Kuna Studio Moderna ei olnud teinud tagastamise hetkel määrdunud tolmuimejast fotot, siis kinnitas Juurik, et ettevõte tunnistab oma viga. «Me leppisime tarbijaga telefoni teel kokku raha tagastamises veel enne (tarbijakaebuste – toim.) komisjoni otsust. Kuna tarbija ei teavitanud sellest tarbijakaitseametit kirjalikult, siis pärast toimus ka komisjon,» väitis Juurik, kelle sõnul on tänaseks kõik osapooled rahul.

Juurik kinnitas, et tegemist on väga tavapäratu juhtumiga. Kui telefoni teel kaupade müümisel tuleb ette, et mõni klient ei ole kaubaga rahul ja soovib seda tagastada, tullakse Juuriku sõnul kliendile alati vastu. Seejuures tehakse kaubast ka foto. Rikutud kaupa üldjuhul tagastama ei hakata.

 Mida tasub kauba tagastamisega seoses teada?

  • Arvestades, et Sul ei ole interneti vahendusel sooritatud ostude puhul võimalik tootega tutvuda nii põhjalikult kui tavalises kaupluses, võid vastavalt võlaõigusseadusele sidevahendi kaudu sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul ajast, mil toode on Sinuni jõudnud. Teenuse ostmise puhul algab tähtaeg lepingu sõlmimisest.
  • Kui Sind pole teavitatud õigusest lepingust 14 päeva jooksul taganeda või edastatud muud seadusega ettenähtud teavet (nt pakkuja tegevuskoha aadress vms), võid internetis sõlmitud lepingust taganeda kolme kuu jooksul toote Sinuni jõudmise päevast.
  • Sageli maksab toote tagastamisega seotud postikulud kaupleja, samas võib kaupleja panna selle kohustuse ka Sulle, kuid siis peab see olema selgelt tellimistingimustes kirjas. Samuti ei tohi Sinult nõutav kauba tagastamisega seotud kulu ületada 10 eurot.
  • Kui otsustad lepingust taganeda, tuleb Sulle viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul pärast lepingust taganemist tagastada Sinu poolt tasutu.
  • Kui müüja ei suuda Sinu tellimust täita, peab ta Sind sellest teavitama ning viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul tagastama Sinu poolt makstud raha!

Allikas: Tarbijakaitseamet

  • 14-päevane tagastamisõigus ei kehti muuhulgas:
  • kauba puhul, mis on valmistatud tellija isiklikke vajadusi arvestades (nt tarbija mõõtude järgi);
  • kauba puhul, mis on kiiresti riknev või mille kasutamistähtaeg on möödunud;
  • perioodiliselt ilmuvate trükiste puhul (nt ajakirjad);
  • audio- ja videosalvestustele ning arvutitarkvarale, juhul kui tarbija on ümbrise avanud;
  • asjadele, mida oma olemuse tõttu ei saa tagastada.

Allikas: Tarbijakaitseamet

Tagasi üles