Peaaegu iga ettevõte, kes pole veel agressiivselt sukeldunud sotsiaalmeediasse, kavatseb seda teha, kirjutab Inc.Com. Kuid vähesed teavad, mida üldse tähendab edu sotsiaalmeedias. Vihjeks – edukus pole see, kui sul on miljon fänni Facebookis.
Ilma kindla strateegiata ei tasu ettevõttel Facebookis rapsida
Siin on mõned ideed, kuidas alustada:
Leia endale sobivad kohad, kus figureerida. Sa ei pea olema kõikides võrgustikes. Väga vähestel ettevõtetel on ressursse, et olla kõikjal. Seega leia just oma ettevõttele sobivaim koht ehk paik, kus su kliendid juba ees on ning mis on neile tuttav ja harjunud koht.
Räägi inimhäälega. Väga tihti teevad ettevõtted vea, et nende postitused on robotlikud ning neis puudub inimlikkus. Klientidega seotus aga saab tekkida vaid inimlikkuse kaudu. Leia inimesed, kes hakkavad juhtima reaalset dialoogi sinu klientidega ning nii tuleb postitustesse ka inimlik puudutus. Olgu postitused lõbusad, vaimukad, nõuandvad või midagi muud, peaasi, et nad ei oleks masinlikud ja tuimad.
Reguleeri «helitugevust». Mitte kellelegi ei meeldi jutumehed või teiste «surnuks rääkijad». Tunneta piiri, kus rääkida ja kus mitte. Piiri tajud, kui kuulad inimesi võrgustikus. Nii saad teada, kui tihti tasub postitada, et mitte vajuda unustusse või vastupidi, olla liialt tüütu.
Strateegia! Ega sa ju ei alustaks turunduskampaaniat ilma strateegiata. Samamoodi on ka Facebookiga. Mõtle, kuidas sa suhtled oma sihtrühma klientidega, millist unikaalset väärtust on sul neile pakkuda, et sa neile meeldiksid, kuidas sa sotsiaalmeedia suhtlust mõõdad. Esimene ja kõige tähtsam samm on välja selgitada, mida sa peaksid ütlema, et oma sihtrühmale üldse korda minna. Sellest on vaja natuke eeltööd teha:
- Vaata ringi erialafoorumites, et näha, millised teemad sinu sihtgruppidele korda lähevad
- Leia arvamusliidrid, kes võiksid sinu teateid võimendada. Järgi ja kuula neid, et teada saada, mida nad räägivad ja arvavad.
- Vaata, mida teeb sinu konkurent oma leheküljel.