Tarbijakaitseametisse on pöördunud mitu inimest, kes süüdistavad EMTd seaduserikkumises. Nimelt algatas EMT märtsi lõpus massiivse kampaania Super kõnekaardi reklaamiks, ent poole aprilli pealt muudeti kasutustingimusi.
Kliendid süüdistavad EMTd seaduserikkumises
Klientidele lubati muuhulgas reklaamis sõltuvalt laadimispaketist tasuta kõnesid. Kolme euro laadimisel lisandus 20 tasuta kõnet pikkusega kuni 120 minutit kõikidesse Eesti võrkudesse, kaheksa euro laadimisel aga 70 sama pikka kõnet. Tasuta kõned tuli ära kasutada 30 päeva jooksul.
Osa kliente sai aga juba paari päeva pärast sõnumi, et oluliselt suurenenud teenusekasutuse tõttu on tekkinud teatud tugijaama piirkondades EMT võrgule ülekoormus, mis ohustab kõneteenuse toimimist ning takistab selle sujuvat kasutust teiste klientide poolt. Seetõttu piirati antud numbrile side. Helistamiskatsel teatati, et sellel GSM-kaardil on piirang valitud numbrile helistamiseks.
Seega leiti, et reklaamiti teenust, mida ei kavatsetudki pakkuda. 16. aprillil muudeti Superi kasutustingimusi, kuid samal ajal jätkati televisioonis aktiivset reklaamikampaaniat. Nimelt suurenes paketis pakutavate tasuta kõnede arv, kuid nende pikkus kahanes viiele minutile. Jätkuvalt on müügil veel mõned suletud stardikomplekti pakendid, milles leiduval voldikul on väär info.
Põhjuseks võrgu kuritarvitamine
EMT on tarbijakaitseametit informeerinud, et muudatus oli tingitud võrgu kuritarvitamisest, mis hakkas segama teiste kasutajate tegevust. «Vajadusel alustame väärteomenetlust, kuid enne tuleb tekkinud olukorda täpsustada ning see võtab paraku aega,» lausus tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski.
EMT avalike suhete juht Kaja Sepp ütles Postimehele, et Super ei ole oma kampaanias tasuta kõnede maksimaalset pikkust lubadusena rõhutanud. «Super lubab alates kolme euro laadimisel teha tasuta kõnesid kõikide Eesti operaatorite suundadel ning selle põhilubaduse juurde on Super kindlaks jäänud,» rääkis Sepp.
Ta lisas, et tingimuste muudatusega 16. aprillil suurendasid nad tasuta kõnede arvu Superi hinnaplaanides, kuid olid sunnitud ka vähendama tasuta kõne maksimumpikkust ja seda põhjusel, et väärkasutajate, valdavalt kõne- ja spämmirobotite kasutamise, poolt esile kutsutud ülekoormus hakkas häirima teenuse kvaliteeti. Sepa sõnul muutusid nende klientide jaoks, kes kasutavad teenust tavaliste kõnede tegemise eesmärgil, tingimused tegelikult paremaks, sest suurenes paketis pakutavate tasuta kõnede arv.
«Kuna aga nende pikkus kahanes, siis tõesti pole neid enam otstarbekas kasutada kõne- ja spämmirobotites jms masskõnede tegemiseks,» märkis Sepp.
Klientidel, kes on aktiveerinud Superi stardikomplekti enne 16. aprilli, kehtivad kuni 19. maini algselt välja kuulutatud tingimused. Erandiks on aga need kliendid, kelle massiivse teenusekasutuse tõttu tekkis antud tugijaama piirkonnas ülekoormus ning seetõttu halvenes oluliselt teiste klientide võimalus mobiilsideteenust kasutada.
«Sellisel juhul me piirame võrgukoormust põhjustanud numbritel ajutiselt side (väljahelistamise), kuid sisenev liiklus neil töötab. Aktiveerime neil väljahelistamise uuesti 19. mail, mil neile jõustub uus hinnaskeem, seeläbi on välistatud risk, et nad saaksid võrku uuesti kuritarvitada,» rääkis Sepp.
Ülekoormus on Sepa sõnul selgelt näha võrgustatistikas ja seda tõendavad ka probleemsete tugijaamade piirkonnast tulnud teiste klientide kaebused halvenenud levikvaliteedi üle.
Vanade tingimustega stardikomplektid korjatakse müügikohtadest kokku ja asendatakse uutega niipea kui vähegi võimalik. Sepa kinnitusel on see suures osas juba tehtud.