Statoili kinnitusel on nad teaduslikult välja selgitanud, et uued lisaainetega mootorikütused tagavad bensiinimootorites kuni 3 protsenti ja diiselmootorites kuni 2 protsenti kokkuhoiu võrreldes lisaaineteta mootorikütustega.
Statoil: meil on teaduslikud materjalid lisaainete toimimisest
Statoil kinnitab, et on aastaid tegelenud ulatusliku uurimis- ja arendustööga. «Teisisõnu meil on nüüd teaduslikult tõestatud materjalid, mille põhjal saame klientidele anda lubaduse,» rääkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektor Kai Realo.
Ettevõtte mootorikütuste müügidirektor Meelis Migur kinnitas, et ka Statoili valikus olid siiani lisaks tavalisele ka Ultima lisaainega mootorikütused, kuid nende puhul ei teostatud nii põhjalikke uuringuid. «Uue miles kütuse arendamisel võrreldi selle omadusi võrreldes nii tavakütusega kui ka senise Ultima kütusega,» rääkis Migur.
Statoili kinnitusel on teaduslikult tõestatud, et ained vähendavad kütusekulu kuni 3 protsenti, parandavad auto mootori töökindlust ning vähendavad heitgaaside hulka. Ning võrreldes senise Ultima kütusega annab miles mootorikütus kuni 2,7% säästu.
Statoili mootorikütuste arendust ning testimist vedanud keemiadoktor Åsa Håkanssoni sõnul kasutati mootorikütuste testimisel samu metoodikaid, mida kasutavad autotootjad kütusekulu ja heitgaaside koguse tuvastamiseks. Testid viis läbi sõltumatu instituut BOSMAL Automotive Research & Development Institute. «Testide tegemisel kasutati 13 erinevat autot, millest 9 olid diiselmootoriga ja 4 bensiinimootoriga. Valiku tegime selliselt, et see kataks võimalikult suure osa Skandinaavia ja Baltikumi riikides kasutatud automootoritest. Kokku läbiti testide ajal 130 000 kilomeetrit, millest 40 000 kilomeetrit sõideti diiselmootoriga autodega ja 90 000 km bensiinimootoriga autodega,» rääkis Håkansson.