Homme lõpeb ekspordijuhtide koolitusprogramm

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ekspordirevolutsiooni tutvustav pressikonverents. Esiplaanil Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits.
Ekspordirevolutsiooni tutvustav pressikonverents. Esiplaanil Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. Foto: Toomas Huik / Postimees

Homme lõpeb EASi programm Ekspordirevolutsioon, mille raames koolitati kahe aasta jooksul 49-le Eesti ettevõttele ekspordi müügijuhid. Eesmärk oli, et iga osalenud ettevõtte ekspordikäive kasvab aasta jooksul pärast programmi läbimist miljoni euro võrra. 

«Esimese aasta jooksul pärast koolitusprogrammi esimese lennu lõpetamist on selles osalenud ekspordijuhid müünud kokku 24,8 miljoni euro eest kaupu välisturgudele, mis teeb keskmiseks müügikäibeks miljon eurot ettevõtte kohta aastas,» ütles Ekspordirevolutsiooni koolitusi korraldanud Marketingi Instituudi juhataja Anu-Mall Naarits. «Esimese iseseisva tegutsemisaasta tulemusel tõid noored ekspordi müügijuhid oma ettevõtetele juurde kokku 26 uut välisturgu ja aitasid luua 83 uut töökohta.» Naaritsa sõnul on kasvutrendi märgata ka juba teise aasta programmis osalenud ettevõtete puhul, kuid kokkuvõtteid nende müügitulemuste kohta saab teha alles aasta pärast.

Programmi kutsus ellu EAS, kuna kaks aastat tagasi ei olnud võimalik ühegi kõrgkooli juures omandada ekspordi müügijuhi tööks vajalikke teadmisi ja oskusi. «Selle koolitusprogrammiga soovisime kasvatada just keskmiste ja väiksemate tööstusettevõtete eksporditeadmisi ja spetsiifilisi müügioskusi. Aukartustäratavalt võimas eesmärk – miljon eurot müügikäivet ettevõtte kohta – sai igatahes väga täpselt täidetud, seega tasus ettevõtete risk osaleda ja panustada ennast mitmekordselt ära,» kommenteeris EASi juhatuse liige Martin Hirvoja. «Kuivõrd Eestis tootmisettevõtet juhtides on hädavajalik leida perspektiivikaid välisturge, on müügijuht võtmetähtsusega meeskonnaliige. Selle haigutava tühimiku saime kahe aasta jooksul 49 ettevõtte jaoks täidetud ning nüüdseks koolitavad selle spetsiifilise valdkonna spetsialiste ka juba ülikoolid.»

Puidutöötlemisettevõte Trives OÜ juhataja Eiko Roomet rääkis, et kaks aastat tagasi läksid nad Ekspordirevolutsioonilt otsima ekspordi müügijuhti, kes tegeleks ainult müügitööga ja oleks abiks ettevõttevälisel suhtlemisel. «Inimene, kelle leidsime on täitnud meie ootused, ja rohkemgi veel – lõpuks saime endale hoopis tehasejuhi. Oleme meie ekspordijuhi Liis Arrovaliga äärmiselt rahul. Ta on tohutult panustanud meie ettevõtte üldisesse arengusse ja lisaks müügile oleme tema tulekuga pööranud uue lehekülje ka tootmises,» rääkis Roomet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles