Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: miks ei saa elektrirongides pangakaardiga maksta?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Elektriraudtee rong.
Elektriraudtee rong. Foto: Toomas Huik

Tarbija24 lugeja soovib teada, miks ei saa elektrirongides pileti eest pangakaardiga tasuda, kui Edelaraudtee rongides on see võimalus olemas. «Kas uutes rongides saab pangakaardiga tasuda?» küsib lugeja.

Vastab Elektriraudtee AS müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste.

Elektriraudtee AS oli esimene ühistranspordiettevõte, kes asus pakkuma oma klientidele elektroonilist piletikandjat (nagu täna on Tallinna linnal näiteks), millega on võimalik samuti sularahavabalt rongis arveldada. Seega ei pea meie reisijal olema alati kaasas sularaha, vaid piisab ka Elektriraudtee sõidukaardist, millele ta on eelnevalt kas internetipangas või rongis raha laadinud.

Pangakaardimakse võimekuse arendamine tõstab ühelt poolt pileti hinda (kuna piletitulu peab katma ka pankade teenustasusid) ning hetkel on veel problemaatiline mobiilse interneti sidekvaliteet elektrifitseeritud raudteede piires (sideteenus on vajalik pangakaardimaksete pakkumiseks).

Viimase ohuteguri puhul võivad tihti esineda olukorrad, kus rongis ei saa piletimüüki teostada, kuna puudub sideühendus. See on Elektriraudtee jaoks suur risk, kuna meie rongides sõidavad inimesed lühikesi sõite ning eelnevalt mainitud ohu rakendumisel kaotame me piletitulu.

 Seetõttu pigem me loome täiendavaid võimalusi meie elektroonilise piletikandja laiemaks levikuks elektrirongides ja selle kasutusmugavuse kasvuks, nagu seda teeb näiteks Tallinna linn ja Harjumaa ühistranspordikeskus oma sõidukites.

Tagasi üles