Tarbijakaitseameti hiljutise kontrolli tulemuste järgi erinevad kassas küsitud summad müügisaalis märgitud hindadest igas viiendas kaupluses. Kuidas peaks sarnasesse olukorda sattunud ostja käituma?
Mida teha, kui hinnad kassas ja müügisaalis ei ühti?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esmajärjekorras kutsub tarbijakaitse inimesi üles tähelepanelikkusele ning jälgima, mis hinnaga tooted kassast läbi lähevad. Kui juhtub, et mõne toote hind on kassas teistsugune kui müügiriiuli hinnasildil, tuleb reageerida kohe ja kaupmeest teavitada.
Ostjal pole küll õigust nõuda kaupa müügisaalis märgitud odavama hinna eest, kuid ta võib toote ostmisest loobuda.
Juhul, kui inimene avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb kauplusesse tagasi pöörduda, võtta kaasa kõnealune kaup ja tšekk ning kaebus esitada. Nõuda saab tehingu tühistamist ja raha tagastamist.
Pea meeles!
- Kaupleja on kohustatud andma üksikasjalikku teavet kauba või teenuse hinna ja tasumise tingimuste kohta.
- Tarbijale esitatud teenuse või kauba hind peab olema lõpphind.
- Eelpakendatud kaupadel on kohustuslik avaldada ka ühikuhind ehk ühe kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri ja kuupmeetri lõpphind.
- Hinnad tuleb avaldada kirjalikult ning selgel ja loetaval viisil, nii et need oleksid tarbijale üheselt mõistetavad ja kergesti märgatavad.
- Kaubale märgitud hinda peab olema võimalik eemaldada kaupa kahjustamata.
- Tarbijat ei tohi kohustada ettemaksuks, mis on rohkem kui 50 protsenti kauba või teenuse maksumusest.
- Kui kassast läbilöödud hinnad ei vasta müügisaalis kaupade juures teatatud hindadele, siis võib tarbija tehingu tühistada.
Allikas: www.consumer.ee