Päevatoimetaja:
Sander Silm

Idee: eluks vajalike teenuste pakkujate abipakett hädasolijaile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elioni juhatuse esimees Valdur Laid
Elioni juhatuse esimees Valdur Laid Foto: Elion

Elioni juhatuse esimees Valdur Laid käis Minu Eesti mõttetalgutel välja idee, et eluks vajalike teenuste pakkujad võiksid oma pikaajalistele, hetkel raskustes olevatele klientidele luua abipaketi, andes neile ajutiselt maksepuhkust, jättes samal ajal alles võimaluse piiratult teenust edasi kasutada.

Valdur Laidi sõnul on ka Elion selles suunas mõelnud, sest kommunikatsiooniteenustest on saanud esmatarbekaup.

«Töötuse määr liigub tõusvas trendis ning makseraskustes inimesi tuleb paraku üha juurde. Täna on õige aeg mõelda, kas ja kuidas oma lojaalseid kliente aidata, säilitades nendega lepingulise suhte,» sõnas Laid.

Kuna teema on veel väga värske, ei osanud Laid veel hinnata, kui palju võiks Elionil olla selliseid abipaketi vajajaid. «Selge on see, et tänaseks on internetiühendusest saanud esmatarbekaup, kuna suur hulk infot ja vajalikud e-teenused on internetti kolinud, samuti tööotsing ja ettevõtlusega tegelemiseks vajalik informatsioon.»

Piiratud teenus

Laidi sõnul on abipaketi loomiseks mitu lahendust. «Näiteks internetiteenuse puhul on üks võimalus tagada ligipääs vaid sellistele olulistele lehekülgedele nagu tööotsinguportaalid, ettevõtlusportaalid, mitmesugused abistavat informatsiooni pakkuvad internetisaidid ning esmatarbeteenuste portaalid.»

Laid ei osanud täpsustada, millal võiks Elionis selline pakett rakenduda. «Esiteks tuleks välja selgitada, kas sellise väga piiratud teenuse vastu oleks klientidel ka reaalselt huvi, samuti nõuab idee realiseerimine aega tehniliseks teostuseks,» põhjendas ettevõtte juht.

Ta lisas, et Elion on ühe odavteenuse juba loonud, mis vastab koduse infotarbimise baasvajadusele.

«Olen seda meelt, et mitmed esmatarbeteenuseid nagu näiteks side- ja kommunaalteenused pakkuvad ettevõtted võiksid sarnast ideed kaaluda ning võimalusel pakkuda makseraskustes klientidele ajutisi eriteenuseid. See oleks sotsiaalselt vastutustundlik käitumine ning samuti kasulik ettevõttele endale: säilitades raskel ajal kliendisuhte, võib see mõne aasta pärast turunduses kokku hoitud rahaga mitmekordselt ennast ära tasuda,» lisas Laid.

Tagasi üles