Aga me oleme ka väga skeptilised ning eriti selles suhtes, kui keegi tuleb ja tahab meile midagi müüa.
Inimesed tahavad osta, kuid neile ei meeldi kui neile asju müüakse. On tavaline, et suhtumine müügimeestesse on pigem negatiivne. Me tegeleme Southwestern Consultingus nende arusaamade muutmisega. Müügiinimene peaks olema teenindaja ehk keegi, kes aitab inimesel leida asja, mida tal vaja on. Ma arvan, et skeptilisus on hea omadus, sest see kaitseb sind ebavajalike asjade ostmise eest.
Üks põhjus, miks inimesed on skeptilised, on see, et müügimehed ei oska neid õigesti kohelda ja lähenevad kõikidele inimestele ühtemoodi. Kuid nii ei saa, ostjate käitumisviisid jagunevad erinevatesse tüüpidesse, neid tuleb teada, eristada ja vastavalt oma käitumist muuta.
Hea müügiinimene ei suru kunagi inimesele peale kaupa, mida ta ei soovi või ei vaja. Ta küsib häid küsimusi ja kuulab vastuseid. Ta kohaneb inimeste käitumisega. Kehv müügimees räägib liiga kiiresti, liiga palju, mõtleb asju välja, valetab ja ilustab asju. Ütleb asju, mida ta arvab, et teine tahab kuulda, surub oma arvamust peale.
Mitmed uuringud on välja toonud, et raha (ja veel rohkem raha) enam inimesi ei motiveeri, ka müügialal. Kuidas siis inimesi motiveerida, anna palun nõu?
Nii see on. Eriti tuleb see tendents esile nn uue põlvkonna ehk nooremate töötajatega. Jah, raha on motivaator küll, aga ta pole kaugeltki mitte enam ainus liikumapanev jõud. Uus põlvkond on eelkõige huvitatud töö ja vaba aja vahelisest tasakaalust. Paljud inimesed armastavad paindlikku tööaega ja neid motiveerib see, kui neil lubatakse töötada näiteks kontorist eemal või kodus, töötada siis, kui neile see kõige paremini sobib. Meie oma ettevõttes kasutame seda, et võimaldame inimestele sellist paindlikkust.