Tarbija24 lugeja soovib teada, miks on K-rauta poodides tööriistadele märgitud, et garantii ei kehti juriidilise isiku puhul.
Lugeja küsib: miks ei anna K-rauta juriidilisele isikule garantiid?
«Olen väikefirma omanik ja ma ei kasutaks mingit tööriista, näiteks ketassaagi, oluliselt rohkem kui tavainimene,» lisas noormees.
Vastab Rautakesko ASi jurist Laura Kivimägi:
K-rauta vastutab tööriistade kvaliteedi eest ka juriidilistele isikutele müües. Küsimus on lihtsalt erinevates terminites, sest tuleb eristada tootjapoolset garantiid ja võlaõigusseadusest tulenevat õigust esitada pretensioon.
Neist esimene ehk tootja garantii on vabatahtlik lisatagatis, mille määrab oma toodetele iga tootja ise, lubades erineva pikkusega perioodi jooksul vigade ilmnemisel tooted ümber vahetada või parandada.
Valdavalt pakuvad tootjad sellist garantiid tõepoolest vaid eraisikutele müüdavate toodete puhul, sest majandus- ja kutsetegevuses kasutatavate tööriistade omadustele esitatavad nõuded on oluliselt kõrgemad kui kodustes tingimustes või erakasutuseks mõeldud tööriistadel. Vähemal määral esineb ka juriidilistele isikutele pakutavat tootjapoolset garantiid, seda eelkõige profitööriistade puhul.
Samal ajal kehtib kõigi nii era- kui juriidiliste isikute ostude puhul võlaõigusseadusest tulenev õigus esitada müüjale defektide ilmnemisel pretensioon.
Seega juhul, kui meie juriidilisest isikust klient leiab, et ostetud kaup ei vasta lepingutingimustele, peaks ta esimesel võimalusel pöörduma kaupluse poole. Kui ülevaatuse või ekspertiisi tulemusena tuvastatakse tootel defektid, mille eest vastutab kauba müüja, tagatakse kliendile kauba parandamine või ümbervahetamine, sõltumata tootjapoolse garantii olemasolust.