Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ennustus: tuleb gaasiautode buum

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ennustatakse gaasiautode buumi.
Ennustatakse gaasiautode buumi. Foto: SCANPIX

Kildagaas võib tekitada USAs suure nõudluse gaasi jõul liikuvate autode järele, ennustab maailma suurim autoosade tarnija Bosch.

Siiamaani on autotööstus keskendunud peamiselt järk-järgulisele üleminekule bensiini- ja diiselmootoritelt hübriididele ja täiselektrilistele sõiduriistadele.

Kuid nüüd on USA odava maagaasi küllus sünnitanud ahvatleva kolmanda variandi – et ühel päeval sõeluvad sõiduautod ja raskeveokid Ühendriikide ühest äärest teise mitte bensiini, vaid hoopis gaasi põletades.

«Uute gaasileidude valguses võib USAst saada tärkav gaasimootoriga autode turg,» ütles Boschi autodivisjoni juht Bernd Bohr.

Surugaasiga sõitvad autod pole mingi uudis, kuid praeguse seisuga on pooled neist kasutusel Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas.

Kontrastiks sellele on USA ja suurem osa Lääne-Euroopast piirdunud üksikute gaasil kulgevate linnabussidega.

USAs on gaasihinnad langenud veerandi peale Euroopa tasemest. See tähendab, et gaasiautod oleksid soodsamad ning vähendaksid ühtlasi riigi sõltuvust importnaftast.

Lisaks sellele paiskavad gaasiautod atmosfääri umbes 25 protsenti vähem süsinikdioksiidi.

Bosch toodab pihusteid surugaasil töötavate sõidukite jaoks, aga ka paindlikke juhtplokke, mis võimaldavad nii bensiini kui surugaasi sissepritset.

Stuttgardis baseeruva firma uskumust mööda lähevad esmajärjekorras gaasile üle suured ja rasked osariikidevahelisi vedusid sooritavad veokid.

Kuna nood kulgevad piki väljakujunenud marsruute, on sinna suhteliselt lihtne «gaasijaamade» võrgustikku paigaldada.

Selliste tanklate rajamine ongi juba hoos. Teiste seas tegeleb sellega Clean Energy Fuels Corp, mis reklaamib klientidele kuni 1,50 dollari suurust säästu gallonilt.

Bosch adub suuremat potentsiaali tehnoloogia arenedes.

«Miks gaasiauto juba nüüd bestseller pole? Sest kui tavaline bensiinimootor gaasile ümber seadistada, siis on vunki vähem – kütuse pealt küll säästab, aga sõita pole eriti tore,» ütles Bohr.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Tagasi üles