Päevatoimetaja:
Sander Silm

Eesti pered allahindluste pealt oluliselt ei säästa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Inimesed lasevad end sooduspakkumiste siltidest mõjutada ja valivad just neid tooteid.
Inimesed lasevad end sooduspakkumiste siltidest mõjutada ja valivad just neid tooteid. Foto: SCANPIX

Swedbanki rahaasjade teabekeskuse juhi Anne Sägi sõnul annavad sooduskampaaniad kokkuhoidu keskmiselt kümme eurot kuus pere toidukorvi pealt, ent see ei küüni isegi mitte viimaste kuude inflatsiooni tasemele .

Swedbanki eraisikute rahaasjade teabekeskuse ja eesti konjunktuuriinstituudi koostöös läbi viidud uuringu sooduskampaaniate analüüs näitas, et erinevalt teistest Balti riikidest ei ole Eesti peredel võimalik allahindluste pealt oluliselt säästa. «Sooduskampaaniad annavad kokkuhoidu keskmiselt 10 eurot kuus pere toidukorvi pealt. See ei küüni isegi mitte viimaste kuude inflatsiooni tasemele,” tõdes Sägi.

«Suurema säästu saamiseks tuleb hoolikamalt hindu võrrelda, koostada omale nädalamenüü, vältida emotsioonioste ning igapäevast poeskäiku,» lisas Sägi.

Maxima Eesti jaeketi esindaja Ty Lehtmäe sõnul on aga üha rohkem hakanud rolli mängima toodete hea hinna-kvaliteedi suhe ning sooduskampaaniate mahtude tõus peegeldab ka tarbijakäitumise tegelikkuse muutust. Maxima keti sooduskampaaniate näitel on tema sõnul võimalik Eesti keskmise pere toidukorvilt kuus säästa üle 20 protsendi.

«Odavnenud tooraine, tihe konkurents jaeturul ning pidurduv inflatsioon annab põhjust eeldada tarbija toidukorvi hinnataseme püsimist ka lähikuudel aasta alguse tasemel,» rääkis Ty Lehtmäe ning lisas: «Suuri hinnahüppeid me ette ei näe ning aasta kokkuvõttes jäävad Eesti pere toidukulutused meie prognoosi kohaselt eelmise aasta tasemele.»

Tagasi üles