Maxima Eesti jaeketi esindaja Ty Lehtmäe andis ülevaate tarbijate ostukäitumisest, mille kohaselt on igakuised kulutused toidupoes leibkonna kohta suurenenud 32 protsenti, kulutused värsketele toiduainetele aga koguni kuni 40 protsenti.
Kulutused värsketele toiduainetele on kasvanud ligi poole võrra
Maxima poolt tellitud turu-uuringust selgus, et 52 protsenti inimestest teavad võrreldes varasemaga vähem hindu peast, kuid samas märkavad, kui toode on muutunud kallimaks. Hypermarketite kliendid märkavad hinnamuutusi vähem. 29 protsenti vastanuist teab peast enamus hindu.
Lehtmäe sõnul ostavad inimesed enda hinnangul üha vähem kampaaniatooteid, kuid tegelikkus näitab vastupidist. «Üha rohkem on hakanud rolli mängima toodete hea hinna-kvaliteedi suhe ning sooduskampaaniate mahtude tõus peegeldab ka tarbijakäitumise tegelikkuse muutust,» rääkis Lehtmäe. «Kuigi 80 protsenti tarbijatest planeerivad enda sõnul ostud ette, teeb sama suur osa ostjatest poes siiski veel plaaniväliseid oste. Sellel aastal ootavad tarbijad pigem tuntud ja kvaliteetsete brändide allahindlusi.»
Kampaaniate puhul eelistavad tarbijad eelkõige otseseid allahindlusi. Ent välja toodi ka kingituste ja punktide või markide kogumise olulisus.
21 protsenti tarbijatest väitis, et on hakanud ostma kaupluste omabrände. 79 protsenti vastanuist planeerib üldjuhul oma oste ette, ent palju on ka neid (70 protsenti), kes teevad sisseoste hetkeemotsioonide ajendil.
Üldiselt külastavad kliendid kuus kolm kuni viis kauplust ning kaupluse valiku otsustavad järgmised tegurid:
- Tervisliku ja orgaanilise toidu valik
- Pikad lahtiolekuajad kauplustes
- Kaupluste head omabrändid