Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sebe teenindus tekitab reisijates pahameelt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebe buss Tallinna bussijaamas.
Sebe buss Tallinna bussijaamas. Foto: Toomas Huik/Postimees

Olematu WiFi, tõre bussijuht ja kompse täis bussiistmed pahandasid hiljuti mitut selle firma bussiga sõitnud reisijat.

Esmaspäevases Postimehes kurtis Tiina Männik, et pidi 7. aprillil Pärnust Tapale sõites istuma bussis tagapool, kuna esimesed istmed olid täis kellegi pakke. Kui reisija soovis istuda ettepoole, kui oli märgitud talle müüdud piletil, siis bussijuht seda ei lubanud.

«Bussiistmeid pagasiveoks ei kasutata,» kinnitas Sebe turundusjuht Marel Kallas. Mainitud reisil Pärnust Peterburi kasutas esimest kahte istet oma isiklike asjade hoidmiseks reisi teenindanud bussijuht, kuigi see pagas tulnuks asetada selleks ettenähtud panipaikadesse bussi salongis või pagasiruumis.

«Juhtisime sellele nõudele ka täiendavalt bussijuhtide tähelepanu,» sõnas Kallas, kes kinnitas, et loomulikult võib reisija tühja või pooltühja bussis valida endale meelepärase istekoha. Ettevõtte esindaja palus reisijalt vabandust tekkinud ebamugavuse pärast.

Kallase sõnul muutub piletimüügisüsteem sügisest dünaamiliseks, sest kõik müügiterminalid hakkavad olema online-ühenduses. «Seeläbi müüakse tulevikus piletid ka bussis välja nende tegelikus järjekorras,» lubas ta.

Tõre juht

«Sõitsin 12. aprill kell 13.45 Sebe bussiga Tallinnast Narva ja valisin selle firma just netiühenduse pärast,» kirjutab Tarbija24 lugeja. Netiühendus oli märgitud ära ka T-pileti portaalis. Internetti sai aga kasutada ainult bussijaamas olles. Ka hilines bussi väljumine, kuna bussijuht tõreles ühe reisijaga ega soovinud talle piletit müüa. «Argumendid olid sellised, et tal pole tagatisraha, pilet on vaja varem osta bussijaama kassast ja üldse on praegu väga palju valeraha, minge ja vahetage lahti,» meenutas naine vaevalist bussireisi algust.

Marel Kallase kinnitusel on kõigis Sebe kaugliinibussides kasutusel uued 3G tehnoloogial põhinevat internetiühendust võimaldavad võrguseadmed, mis keskmiselt võimaldavad 3-5MB allalaadimiskiirust seadme kohta. «Sõltumata ühenduse kiirusest võib erinevatel teelõikudel internetiühendus olla katkendlik, sõltudes mobiilse interneti levialast ja teenusepakkujast EMT. Aeg-ajalt võib ette tulla tehnilisi probleeme internetiühendusega ning võrguühendus võib seetõttu olla häiritud,» selgitas ta. Ta lisas, et mõnikord on probleemi lahendus iseenesest lihtne – on vaja vaid WiFi-ruuteri taaskäivitamist. «Kontrollisime eelmise nädala reedel Tallinnast Narva suundunud bussi võrguühendust ning see toimis, igaks juhuks tegime seadmele ka taaskäivituse,» rääkis turundusjuht.

Ta soovitas WiFi-ühendusega probleeme kogevatel reisijatel kindlasti esmajärjekorras pöörduda bussijuhi poole, sest nii on võimalik esmane kontroll kohapeal teostada. «Palume reisijatelt vabandust, et mainitud reisil internetiühenduse kasutamine häiritud oli,» lisas Kallas.

Sebe esindaja sõnul paluvad nad reisijatel, kes ostavad pileti bussijuhilt, kasutada tasumiseks võimalikult täpset raha. «Turvalisuskaalutlustele tuginedes palume reisijail, kes soovivad piletit soetada suurte kupüüridega, pilet osta piletimüügikassast,» jagas ta näpunäiteid.

Tagasi üles