Kolmandat aastat toimuvas Firmabänd 2013 võistluses võtavad mõõtu ligi 50 ettevõtte ja asutuse muusikakollektiivid. Mida taoline koos mängimine inimestele ja nende tööandjatele annab?
Võimalus koos esineda liidab ettevõtte töötajaid
Kasu saab osalemisest nii töötaja personaalselt, töökollektiiv tervikuna kui ka ettevõte üldiselt. Töötajad, kes bändis mängivad, saavad täita oma rokkstaari unistuse ning esineda suurel laval ja tunda ennast staarina. Võistlusele kaasa elama tulnud töökaaslastele on see meeskonda ühendav ja motiveeriv kogemus. Ettevõte aga saab Firmabändi võistlust kasutada tavapärasest erineva turunduskanalina. Bändide kooseisudes astuvad ühiselt lavale nii ettevõtete omanikud, juhid, turundusinimesed, kontoritöötajad kui ka lihttöölised.
Kuid laskem rääkida pillimeestel endil. Tele2 turundusspetsialist ja bändi trummar Margus Randmäe ütleb, et firmabändi konkursil osalemine on kasulik nii individuaalselt kui ka bändi ja ettevõtte jaoks üldisemalt. «Ettevõttes, kus inimestel on ühine muusika- või mistahes muu tööväline tegevus, on kindlasti mõnusam töötada,» ütleb ta. «Bänd saab areneda vaid siis, kui ta annab võimalikult palju kontserte ja kui muidu on firmabändidel põhilised esinemised asutuse suve- ja jõuluüritused, siis see konkurss annab olulise väljundi juurde.»
Tele 2 bändis mängivad erinevate osakondade inimesed, kes muidu iga päev võib-olla tööl tihti kokku ei puutugi. Ühise hobi tulemusena on tekkinud väga aktiivne suhtlus ning mitmed tööalased küsimused laabuvad palju kiiremini ja lõbusamalt.
Sorainen advokaadibüroo partner ning ansambli trompetist Aku Sorainen sõnab, et bändiliikmed saavad konkursilt väga laheda kogemuse ja hea põhjuse teha koos bändi. «Kõigil ettevõtte töötajatel on võimalus kogeda, et meil on palju inimesi, kes on väga andekad ka töövälistes valdkondades,» lisab ta.
Proeksperdi personalijuht Tiina Saar ütleb, et bändi liikmed on ettevõtete erinevate osakondadest, mis tähendab koostööd inimeste vahel, kes igapäevaselt kokku ei puutu. Elevust tekitanud üksjagu ka teadmine ja kogemus midagi täiesti nullist üles ehitada. Peamine kasu on ettevõtte identiteedi tugevdamises, ütleb Saar.
Ta räägib ka, et firmabändi võistlusel osalemist saab ära kasutada nii sise- kui ka välisturunduses – bändi saab siduda ettevõtte väärtustega. «Uute inimeste värbamisel tekitab see alati elevust, et meil on ettevõttes oma bänd,» räägib ta.
Parim firmabänd selgub sel laupäeval Rock Cafes ja esinemiskoha finaalis on endale välja võidelnud 9 ettevõtte bändi, kelle seas näiteks Sorainen Advokaadibüroo, Tele2, Skype, Microsoft, Merko Ehitus, Saarionen jt.