Swedbanki värbamise vanemspetsialist Marge Roosi rääkis Personalitöö Arendamise Ühingu (PARE) konverentsil, et ettevõtjad peaks endalt küsima, kas see, mida töötajatele pakutakse neid ka üldse motiveerib.
Igava kellast-kellani tööga noori enda juurde tööle ei meelita
«Kui ma tööandjana pakun 9-17 tööd, siis kas see on üldse motiveeriv? Paljudele noortele ilmselt mitte. Kas see, et ma pakun ägedaid pidusid ja noort töökollektiivi, huvitab? Pereinimesi vast mitte nii väga,» rääkis Roosi. Ta tõi näite Swebankist, kus varasematel aegadel, kui töötajate keskmine vanus oli alla 30, korraldati ägedaid suvepäevi. «Nüüd toimuvad meil suvel perepäevad, sest inimesed on saanud vanemaks ja neil on pered, kellega koos tahetakse asju ette võtta,» rääkis ta.
Roosi sõnul ootavad noored töötajad ehk nn Y-generatsioon tööandjalt hoopis midagi muud, kui eelmised põlvkonnad. Näiteks peab töö olema «fun» - kui see on koht, kus veeta 8 tundi oma päevast, siis peab seal olema huvitav ja tore ning töö sisu peab olema arendav ja põnev. «Paindlikkuse teema on noortele ülioluline – iga teine noor ütleb, et ta tahab töötada kodus, et tööaeg peab olema paindlik, et ta tahab käia töö asjus välismaal, suhelda paljude inimestega,» rääkis Roosi. Ta tõi välja mõned ideed, mida arvestada noorte töötajate värbamisel:
- Töö olgu «fun»!
- Töö peab olema huvitav ja arendav
- Tööandja kohus on end tööturul müüa, sest noored töötajad shoppavad pidevalt
- Noorte värbamine eeldab kiireid otsuseid – nad ei oota kuude kaupa, millal sina otsustad, vaid lähevad teise tööandja juurde
- Noored töötajad on sotsiaalvõrgustikes, kui sind tööandjana seal tegutsemas pole, siis polegi sind nende jaoks olemas
- Nad väärtustavad paindlikkust üle kõige, nad tahavad ise valida töö tegemise koha, aja ja ülesanded.