Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Tasuline veebiviktoriin tekitab Tele2 ja Elisa klientides segadust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Fragment tereeurod.com kodulehelt.
Fragment tereeurod.com kodulehelt. Foto: tereeurod.com

Viimasel ajal on sagenenud inimeste pöördumised tarbijakaitseameti poole seoses osalemisega veebilehel www.tereeurod.com olevas viktoriinis, mille puhul on arusaamatusi tekitanud teenuse hind, võidusummade jagunemine ja muud tingimused. Veebiviktoriin on ligipääsetav vaid Tele2 ja Elisa klientidele.

Teave selle kohta, kas viktoriiniküsimuse vastus on õige või vale, saadetakse vastajale SMSiga, kuid iga sõnumiga lisandub tarbija telefoniarvele 50 senti. Arvele lisandub täpselt nii paljude SMSide tasu, kui mitmele küsimusele tarbija vastab.

«Tegemist ei ole perioodilise sisuteenusega ning igal kuul või nädalal ei lisandu arvele täiendavaid summasid,» rõhutas tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski, kelle sõnul on lisaks sellele, et tarbijad ei ole aru saanud viktoriiniküsimustele vastamise maksumusest, tekitanud küsimusi ka võidusummade arvestamine.

«Tereeuro.com lehel oleva joonise järgi annab kümme, 20, 30, 40 ja 50 järjestikust õiget vastust võidusummaks vastavalt kolm, kümme, 100, 500 ja 900 eurot,» rääkis Turetski.

Tähelepanu tuleb pöörata sellele, et iga vale vastus nullib eelnevalt antud õiged vastused ning mäng algab uuesti.

«Samas tuleks tarbijal arvestada, et iga vastuse eest on ta maksnud 50 senti. Seega näiteks kümne järjestikuse õige vastuse puhul on tarbija tegelikult tasunud kauplejale juba viis eurot, samas kui tema võidusumma on kolm eurot,» lisas Turetski.

Tarbijakaitseamet juhib tarbijate tähelepanu sellele, et enne teenuse kasutamist tuleb põhjalikult tutvuda teenuse tingimustega ning küsimuste korral pöörduda enne teenuse kasutama asumist kaupleja poole.

Kindlasti tuleb alati enne oma telefoninumbri mõnele lehele sisestamist endale selgeks teha, kas sellega kaasnevad hiljem ka rahalised kohustused ning millise iseloomuga teenusega liitutakse (ühekordse tasuga teenus, perioodiline sisuteenus). Lisaks soovitab amet ka lastevanematel selgitada lastele tereeurod.com lehel teenuse kasutamisest tulenevaid tagajärgi.

Klient vaidlustas arve tasumise

Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelti sõnul pakub antud teenust Link Mobility SIA, kellel on Tele2-ga vastav leping. Saarvelti kinnitusel nende poole kaebustega pöördutud ei ole.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski sõnul on tegemist eritariifse teenusega, mida vahendab Link Mobility SIA Lipron Ltd-le ning vaid tasu arveldamine käib kliendile oma sideoperaatori kaudu. «Mängu mänginud Elisa kliendid on paaril korral meie poole pöördunud ja küsinud täpsustavaid küsimusi ning üks klient on vaidlustanud ka arve tasumise. Kõikide klientide pöördumised on saanud aga lahenduse Lipron Ltd -lt,» lausus Raiski.

Kommentaarid
Tagasi üles