Kolm põhjust näidata kliendile ust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõni klient röövib kogu su tähelepanu.
Mõni klient röövib kogu su tähelepanu. Foto: SCANPIX

Kui klient nõuab oma ettevõtte omaniku jutule pääsemist küsimustes, mille lahendamisega saaks hõlpsasti hakkama ka klienditeenindusmeeskond, tähendab see enamasti seda, et sellest kliendist oleme varsti ilma, kirjutab ettevõtja David Evans portaalis Inc.Com.

Kliendi lahkumine on mõnes mõttes sarnane lahkuminekuga kallist kaasast. Läbi saab suhe, millesse on investeeritud aega ja usaldust. Erinevast eraelust lähtuvad ärilised suhted siiski rahalisest kalkulatsioonist ning kasumlikkusest. Kui viimast ikka pole, siis tuleb see suhe lõpetada. Evans toob ära kolm olulist põhjust, miks kliendisuhted lõpevad:

Nad ei ole kasumlikud. Kõik kliendid ei too ettevõttele tulu. Näiteks katkestas telekommunikatsioonihiiglane Sprint 2007. aastal suhted tuhandete klientidega. Põhjuseks asjaolu, et need kliendid olid teinud liigselt kõnesid ettevõtte klienditeenindusse. Sisuliselt kaotas ettevõte nendega tegemiseks aega (ja raha), mille oleks võinud kulutada kasumlike klientidega tegelemise peale.

Need kliendid on tujurikkujad. Ettevõtted koolitavad on teenindajaid nii, et need suudaks pakkuda parimat võimalikku teenindust. Kuid kui klient pole isegi siis rahul, kui teenindaja annab endast parima, siis ei ole asi seda väärt.

Nad röövivad kogu su tähelepanu. Üritades vaigistada rahulolematut klienti tähendab, et sa ei saa tegeleda nende klientidega, kes on päriselt olulised – need, kes toovad sulle kasumit pikas perspektiivis. Keskendu nendele, kellega sul klapib, mitte aga nendele, kes leiaksid endale mujalt paremat teenindust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles