Stockmanni kollaste päevade fluidum ei ole lahtunud. Poe korrused täituvad kui võluväel ning inimesed ei pea isegi paljuks maksta lühikeste varrukatega pluusi eest 75 eurot. Peaasi, et on kollane silt.
Ostja: üks soodne 75-eurone firmakas võiks ju kodus olla!
Osturalli on läbi ning nüüd on käes Hullude Päevade aeg. Juba enne kaheksat on poe ukse taha kogunenud suur hulk inimesi, nii noori kui ka vanu.
Kell on 8.45. Inimesi valgub pidevalt juurde ning varsti on kõik Stockmanni kaubamaja viis korrust täitunud arvestatava inimhulgaga. Ümberringi kostab eesti, vene ja soome keelt.
Soodsate firmariiete peale joostakse tormi. Kolmandal korrusel valib parajasti üks 60ndates proua Urve 75-eurose Ted Bakeri roosa ja beeži lühikeste varrukatega pluusi vahel. Viimaks otsustab ta siiski roosa kasuks.
«Üldiselt ma sellistel hullutamistel ei käi, kuid seekord mõtlesin uudistama tulla. Vaatan, et väga uhke pluus ja miks mitte siis endale üht sellist korralikku ja ilusat firmakat osta! Selline võiks ju küll kodus olla. Muidu ma ikka nii kalleid asju ei vaata, ent on ju uhke värk ja soodsam kui muidu!» osutab naisterahvas väljavalitud pluusile. «Olen raha kõrvale pannud ning usun, et vahel harva võin endale ka midagi kvaliteetset lubada,» lisab Urve ning kiirustab pluusi selga proovima.
Tuntumad firmarõivad kipuvad riiulitelt ja stangedelt kiiresti kaduma. Näiteks seisab tühjana stange, kus rippusid veel mõni aeg tagasi Armani Jeans mantlid soodushinnaga 149 eurot.
Naisteosakonnas krabatakse hoogsalt ka kotte ja kingi. Juba kell 9.30 on 59,95-euroste DKNY kottide riiul lage. Selle kõrvalt kaovad kibekiiresti 59,95-eurosed kingad.
Kohvikus ettekandjana töötav Tatjana proovib parasjagu õlale värvikirevat 115-eurost käekotti. «Ei osta ma siit ilmselt midagi, ikka päris kallis on. Kuigi see kott on küll ilus!» ütleb noor naine.
Meesteosakonnaski on palju sagimist. Sülle haaratakse teksa- ja viigipükse, pintsakuid ja T-särke. Edasi kiirustatakse proovikabiinide poole, kus on juba mitukümmend mehepoega kabiini vabanemist ootamas.
Palju meeshuvilisi on kogunenud kingakarpide ümber. Nii mõnedki proovivad jalga uhkeid 109-euroseid Hugo Bossi kingi. «Praegu on hea võimalus! Muidu on need ju kallimad,» lausub noormees Margus, kes käibki igal aastal Hulludel Päevadel justnimelt soodsaid kingi jahtimas.
Noori hullutavad aga suured kollased soodussildid värvikirevate kevadiste riiete kohal One Way osakonnas.
Järjekorrad on igas kassas tüütult pikad. Mõni kahmab veel kassa juurest paar allahinnatud M&M kommipakki ja pudelivett.
Tehnikaosakonnas vaatab noormees Janar parajasti fotoaparaate. «Üldiselt väldin selliseid massiüritusi, kuid elan siin lähedal ning mõtlesin enne tööleminekut korraks läbi hüpata. Veel ei ole ma kahjuks midagi näinud, mida osta tahaksin,» tõdeb ta.
Mitmed huvilised on kogunenud multifunktsionaalsete printerite ümber. Vanem mees Arno nägi kataloogis pakkumist ning tuli asja lähemalt uurima. Ta arvab, et see on üsna soodne, kuid peab veel naisega aru pidama ning tuleb ehk hiljem tagasi.
Stockmanni viiendal korrusel liigub rahvast üsna vähe. Kuigi soodsate lennupiletite sabas on ootajaid küll. Tudeng Mari tahab emale üllatust teha ning on seega nõus ootama nii kaua, kui on vaja. Nimelt tahab ta koos emaga sõita Hamburgi, kuhu saab pileti 159 euro eest.
Käes on tal järjekorranumber 523. Klienditeenindaja jutul on aga alles number 513. «Jah, ootama peab, kuid loodan, et see on seda väärt,» arvab Mari ning loeb rahulikult ajakirja edasi.
Stockmann: huvilisi rohkem kui muidu
Stockmanni turundusjuhi Erica Järve sõnul on seekord Hulludel Päevadel inimesi tavapärasest rohkem. Rõõmu valmistavad talle ka pikad järjekorrad meesteosakonnas, kus on tavaliselt sagimist tublisti vähem.
«Sel aastal on Hullude Päevade vastu suurem huvi kui tavaliselt ning oleme väga õnnelikud selle üle, et meid on üles leitud. Oleme tõesti väga õnnelikud!» rõõmustab Järv.