Estonian Air jagas pilootidele koondamisteated

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mart Lubi
Mart Lubi Foto: Peeter Langovits

Säästurežiimil töötav Estonian Air on inimeste koondamisega juba ammu ähvardanud, mistõttu ei tohtinuks äsjane koondamisteate saamine n-ö üleliigsetele pilootidele üllatusena tulla. Kokku otsustas ettevõte vähendada lendurite arvu 19 võrra.

«Tulenevalt käesoleva aasta jaanuaris alguse saanud lennumahtude ja lennukite arvu vähendamisest (lennufirma tagastab lähinädalatel kaks SAABi tüüpi lennukit) vajab ettevõte lennugraafiku teenindamiseks vähem piloote,» põhjendas firma pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Juba 1. aprillist pole firma palgal enam ka kunagine Boeingu peapiloot Mart Lubi, kes oli muutunud omamoodi firmanäoks ja ajakirjanike jaoks pilootide eestkõnelejaks.

«Lõppkokkuvõttes vormistati koondamiseks. Kuna Boeingu tüüpi lennuk kui selline lõpetab lendamise,» selgitas ta ning lisas, et tegelikult ei lenda Boeing juba sügisest alates. Estonian Air arutas Lubi koondamist juba möödunud aasta esimeses pooles, ent siis jäeti piloot veel ametisse.

«Ilmselt pigem välismaale. Nagu me kõik teame, on Eesti lennundusturg suhteliselt ahtrakene,» sõnas mees vastuseks küsimusele, mis teda ees ootab.

Tõenäoliselt ootab sama saatus – välismaa lennufirmasse tööleminek – ka teisi Estonian Airi piloote.

Tulenevalt tööstaažist anti pilootidele koondamisest kolm kuni neli kuud ette teada, mis tähendab, et vastavalt Estonian Airi ja Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooni (ELA) vahel sõlmitud kollektiivlepingule töötavad piloodid etteteatamisaja ehk vastavalt juuni ja juuli lõpuni.

Toimetusega kontakteerunud piloodi hinnangul on inimlikust seisukohast võttes etteteatamise aeg liiga pikk ja tekitab väga vastutusrikkal ametipositsioonil olevale inimesele liialt stressi. Mul ei õnnestunud eile ELA juhi Rauno Menningu käest uurida, kuidas assotsiatsioon pikka etteteatamise tähtaega suhtub, ent varem on lendurid tihti häirekella löönud, et pilootide liigne stress mõjutab oluliselt lennuohutust.

Estonian Airi pressiesindaja sõnul tegeleb ettevõte praegu «intensiivselt lennumeeskondadele ja lennukitele lisatöö leidmisega, mille realiseerumise korral saab kavandatavat koondamist vältida või teha seda väiksemas mahus».

Estonian Airis töötab praegu 197 inimest. Möödunud aastal oli töötajaid veel 337. Ettevõttel on 10 lennukit, millest kaks tagastatakse lähiajal liisingufirmale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles