Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Pääsukesemärk on mõjukaim toidumärgis Eestis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Pääsukesemärk.
Pääsukesemärk. Foto: SCANPIX

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt välja antav päritolu- ja kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse ehk nn pääsukesemärk on jätkuvalt kõige tuntum ja mõjukam toidumärgis Eestis, selgub vastvalminud uuringust.

Põllumajandusministeeriumi tellimusel TNS Emori poolt teostatud uuringu «Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012» kohaselt tunneb pääsukesemärki 84 protsenti Eesti elanikest vanuses 15-74 eluaastat.

Märgi tuntus on värske uuringu kohaselt aastaga kasvanud, 2011. aastal teadis pääsukesemärki 77 protsenti vastajatest.

Samuti on pääsukesemärgil Eestis kasutatavatest toidumärgistest kõige suurem mõju tarbijate ostuotsusele. 50 protsenti uuringus osalejatest kinnitas, et just see märk on oluline ostuotsuse tegemisel, tunamullu oli vastav näitaja 55 protsenti.

Toote kõrgele kvaliteedile viitav Tunnustatud Maitse ristikumärk on tuntuse poolest lipumärgi järel kolmandal kohal. Ristikumärki tunneb vastvalminud uuringu kohaselt 51 protsenti vastajatest, aasta varem oli ristikumärgi tuntus 45 protsenti.

Vastajatest 24 protsenti märkis, et ristikumärk on neile oluline ostuotsuse mõjutaja. See on samal tasemel lipumärgiga.

Märksõnad

Tagasi üles