Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Sagedased rüselused kauplustes sundisid Prismat allahindlusprotsenti vähendama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tunglemine vastavatud Annelinna Prismas selle aasta mais.
Tunglemine vastavatud Annelinna Prismas selle aasta mais. Foto: Sille Annuk / Postimees

Prisma vähendas viimase kuupäevaga toodete allahindlusprotsenti, et vähendada konfliktide tekkimist poodides. 

Mitmed kliendid on avaldanud avalikes foorumites ja Prisma Facebooki lehel pahameelt selle üle, et kauplustekett vähendas viimase kuupäevaga toodete allahindlusprotsenti. 

Prisma pressiesindaja Kadri Lainase sõnul tekitasid paraku 50-protsendilised allahindlused sageli kauplustes klientide vahel väikeseid võitluseid ja erinevaid pettuseid.

«Kuna allahindlusega tooteid on alati piiratud arv, siis on tekkinud antud toodete pärast väikeseid rüselusi selle üle, kes allahinnatud toote või tooted endale saab. Vahel kleebitakse ka allahindluse kleepse ümber nendele toodetele, millel säilivusaega jagub veel pikalt,» selgitas Lainas.

Seetõttu müübki nüüd Prisma viimase kuupäevaga tooteid 30 protsenti odavamalt.

«Arutasime hiljuti, kas lõpetame allahindlusega toodete müümise üldse ära ja annetame need otse Toidupangale või siiski jätkame. Leidsime, et ka meie kaupluseid külastavad inimesed, kes ei pruugi olla Toidupanga klientideks, kuid kes siiski viimase kuupäevaga allahinnatud tooteid osta soovivad ning jätkasime allahindlustega. Küll aga vähendasime pisut allahindlusprotsenti, et võimalikke konflikte poes vähendada. Jälgime hetkel olukorda ja loodame, et sellest oli kasu,» rääkis Lainas.

Rimis on viimase säilivuskuupäevaga toodete allahindlusprotsendid erinevad, sõltudes kaupluse klientuurist ning kaubagrupist. Rimi pressiesindaja Katrin Bats ütles, et allahindlusprotsent tootel võib olla vahemikus 25 - 50.

«Regioonis, kus kliendid on hinnatundlikumad, on need tooted väga populaarsed,» tõdes Bats.

Tema sõnul on aga allahindluse kleebised toodetud spetsiaalselt sellised, et neid ei oleks võimalik eemaldada. «Rimi kauplustes allahinnatud toodetelt kleebiseid ära võtta ei saa, sest siis lähevad need katki,» lisas Bats. 

Selveris hinnatakse viimasel realiseerimiskuupäeval tooted alla 30 kuni 50 protsenti ning sellekohase otsuse teeb kaupluse töötaja vastavalt laojäägile.

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu sõnul seda korda viimasel ajal muudetud ei ole. «Allahinnatud tooted ostetakse päris kiiresti ära ning utiliseerimiseks jääb kaupa vähe,» tõdes Vilu.

Kleepsude kohta lisas ta nii palju, et need on tugevad ning nende ümberkleepimine on võrdlemisi tülikas ja tähelepanuäratav ettevõtmine. «Ent eks üritajaid ole ikka olnud,» tõdes ta.

Tagasi üles