Eesti Rehviliit teatas, et nüüdsest muutub sõidukitele sobivate rehvide valimine lihtsamaks, kuna kõigil alates 1. juulist 2012 toodetud rehvidel peab olema kohustuslik märgis.
Sõidukite rehvid saavad kohustusliku märgise
Eesti Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul aitab nõutav märgis just suverehvide ja veoauto rehvide valikul.
«Rehvimärgise kujutis sarnaneb kodumasinate märgisega, kus mõõteskaala on sarnaselt üles ehitatud. Rehvimärgis näitab sealjuures rehvi kolme kriteeriumit: veeretakistust, mürataset ja pidamist märjal teel,» selgitas Kuurme.
Märgise eesmärk on suurendada liiklusohutust, muuta sõitmine kulutõhusamaks ning vähendada rehvidest tekkivat keskkonnamõju. Näiteks veeretakistus uue A- ja F-klassi rehvi bensiinikulu vahe on sõiduautodel ca 7,5 protsenti ehk ligi kuus liitrit tuhande kilomeetri kohta ning veoautodel diislikulu vahe ca 15 protsenti ehk ligi 48 liitrit tuhande kilomeetri kohta.
Märjal teel pidamise tähistamiseks võib sõiduauto A- ja G-klassi rehvi pidurdusmaa erinevus olla ligi 18 meetrit, kui pidurdada kiiruselt 80km/h. Veoauto A- ja F- klassi rehvi pidurdusteekond võib erineda kuni 25 meetri võrra, kui pidurdada kiiruselt 60 km/h. Mürataset näitavad kolm laine kujutist, kusjuures üks laine kirjeldab vaikseimat rehvi ning kolm lainet mürarohkeimat rehvi.
Kõigil peale 1. juulit 2012 valmistatud rehvidel ja 1. novembrist 2012 müügil olevatel uutel rehvidel peab olema märgis nähtaval kohal - kas kleepsuna rehvi peal või on müüjal kohustus edastada kliendile vastav teave.
Rehvimärgis on nõutav uutele sõidu-, paki- ja veoauto rehvidele. Märgis ei ole nõutav protekteeritud ning kasutatud rehvidele. Samuti ei ole nõutav rehvimärgis mootorratta-, maastikusõidu-, naast- ja varurehvidele.