Tarbija24 soovis teada, miks Eesti Post nõnda kõrget tagastustasu küsib ning samal ajal pakki võimalikult lühikest aega automaadis hoiab. «Selge see, et Eesti Post on huvitatud pakke võimalikult lühikest aega automaadis hoidma ning kordussõnumeid mitte saatma, et äkki saaja unustab või ei jõua kaubale järele,» kirjutas lugeja.
Lugeja küsib: miks Post24 kliente paki tagastustasuga nöörib?
«Nüüd kui Eesti Post ajas maksikirja hinna lakke, ei ole enam mõtet väiksemaid saadetisi sellisel viisil saata, kuna saatmishind ületab kauba hinna. Nii ma proovisin siis Post24 varianti, kuid pidin pettuma. Minu saadetud pakile ei tuldud järele, mis tähendas seda, et pidin maksma nii saatmis- kui ka tagastamiskulud. Tuletagem meelde, et Eesti Posti maksikirju tagastati tasuta. Post24 tagastamissumma on nüüd aga 2,22 eurot. Selge, miks pakke pikalt automaadis ei hoita ja kordussõnumeid ei saadeta – nii saab ju rohkem teenida. Nende huvi on asju automaadis võimalikult lühikest aega hoida, et äkki saaja unustab või ei jõua järele. Smartpostiga pole tagastusjuhtumeid veel olnud. Seda ehk sellepärast, et seal hoitakse pakke pikemalt ja saadetakse kordusteade,» kirjutas lugeja.
Vastab AS Eesti Post avalike suhete juht Inge Suder.
Paki saabumise kohta saadetakse kaks sõnumit: siis kui pakk saabub automaati ning kolmandal päeval ka kordussõnum. Paki saatja saab track and trace'st jälgida, kas pakil on järgi käidud.
Statistika järgi aegub meil automaadis alla 0,3 protsenti pakkidest, mis lähevad tagastamisele.
Meie huvi ei ole kindlasti see, et pakid automaadis aeguksid, kuna seisvad lahtrid hoiavad kappe kinni ja teised ei saa neid siis kasutada. Pakke hoiame seitse päeva.
2,22 eurot on üleüldine pakiautomaadi tagastushind, mis ei sõltu paki suurusest ning see ei ole kindlasti uus hind, see on kogu aeg selline olnud.