![Enne jaanipäeva helistatakse pidevalt ilmajaama, et uurida, ega sadama ei hakka.](http://f9.pmo.ee/rI5UwP82GeGDfJr_Hj-uG2mzAyQ=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2009/05/14/178910t1he154.jpg)
Eesti Õigusbüroo reklaamib, et annab hädalistele ööpäevaringselt telefoni teel juriidilist nõu. Kõne õigusabi telefonile maksab 25 krooni minut, kuid esimene 60 sekundit on tasuta.
Jaan Tedder kirjutas tänases Postimehes, et sellistel tingimustel pakutav juriidiline nõustamine on kahtlane. Esiteks on see hirmkallis, tunni hind tuleb 1475 krooni. Teiseks ei saa hädalist aidata dokumentidega tutvumata ning seega on kvaliteetse õigusabi andmine telefonitsi põhimõtteliselt võimatu.
Hanna Turetski tarbijakaitseametist ütles Tarbija24-le, et telefoni teel nõustamine ja selle eest tasu küsimine ei ole Eestis uudne ega ka keelatud teenus. Sarnast võimalust pakub näiteks veel lastearsti tasuline nõuandetelefon.
Samas soovitas Turetski inimestel enne helistamist mõelda, kui pikaks kõneks nad valmis on. Mida keerulisem juhtum, seda raskem on leida kiiret ja ühest vastust.
Õigusabi telefoniteenuse loonud firma Eesti Õigusbüroo turundusjuht Richard Murutar selgitas, et esimene tasuta minut ongi selleks, et inimene saaks kiirelt oma mure ära rääkida ja nõustaja otsustada, kas ta oskab aidata või mitte.
Lisaks märkis Murutar, et keskmine kõne kestab kolm kuni viis minutit ja inimesed ei pöördu nende poole nii keeruliste küsimustega, mis vajaksid juristilt põhjalikku dokumendianalüüsi. Küsitud on näiteks abielulahutuse ja vallandamise kohta ning nendel teemadel oskab nõustaja helistajale kiirelt õige suuna kätte näidata.