/nginx/o/2008/07/10/55768t1h7a74.jpg)
Vandeadvokaat Jaan Tedder kirjutab tänases Postimehes, et hinnaga 25 krooni minut pakutav õigusabi telefoni teel on kahtlane, sest anda õigusabi telefoni teel on põhimõtteliselt võimatu.
Reklaamid tänavatel ja raadios kutsuvad inimesi saama telefonil õigusabi ööpäevaringselt hinnaga 25 krooni minut ja seejuures on esimene minut hoopis tasuta. Ahvatlev pakkumine? Kindlasti ei!
Tegemist on eranditult inimeste petmisele suunatud äriprojektiga, mis on äravahetamiseni sarnane nõndanimetatud SMS-laenude kampaaniaga, mis nüüdseks on tinginud riigikogu sekkumise juba seadusandja tasandilt.
Esimeseks, kõigepealt hinnast - 25 krooni minut teeb tunnihinnaks 25x60, ehk lahtikirjutatult 1500 krooni ja kui sellest lahutada 25 krooni, jääb järgi 1475 krooni. Tegelikult ka paljukirutud advokaatide tunnihindu arvestades hirmkallis.
Anda inimesele õigusabi telefoni teel on põhimõtteliselt võimatu, rääkimata mingisugusestki õigusabi kvaliteedist. Lubatagu mul seejuures küsida äriprojekti algatajatelt kasvõi seda, misviisil on nõuandjal võimalik tutvuda hädalise dokumentidega, selgitamaks küsimuse olemust, aga ilma sellise võimaluseta on asi võrdsustatav ühe teise, numbritega 900 algaval telefoniliinil vestlemisega teemadel, mis seotud küsitava olemusega ihuabiga.
Ja teiseks - kes on need õigusabistajad, kes võtavad endale õiguse ja kohustuse inimest hädas niiviisi aidata ja seejuures kandmata vähimatki vastutust? Tahaks loota, et nende hulgas ei ole akadeemilise juristidiplomi omanikke.
Ja kolmandaks - inimesed, olge valvsad, teid petetakse, asi võrdub telefoni teel hambaraviga, aga seda ei peaks ju võimalikuks ükski terve mõistusega inimene, kel hammas valutab.