Uuring: disaini rakendamine tõstab ettevõtete konkurentsivõimet

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas
Eesti Disainikeskuse juht Jane Oblikas Foto: Toomas Huik

Eesti Disainikeskuse tellitud uuringu «Disainikasutus Eesti ettevõtetes ja sihtasutustes» kohaselt kasutavad Eesti ettevõtted disaini jätkuvalt tagasihoidlikult.

Samas need ettevõtted, kes on viimase kahe aasta jooksul kasutanud professionaalset disainiteenust, näevad peamise praktilise kasuna paranenud kliendirahulolu ja kasvanud konkurentsivõimet.

Disainikeskuse juhi Jane Oblikase sõnul annab uuring hea ülevaate, millisel tasemel Eesti ettevõtted disaini kasutamisel hetkel on. «Disain toob innovatsiooni nö maapeale, muutes need kasutajasõbralikuks. Just kasutajasõbralikkus on see, mis ettevõttes lisandväärtust loob,» ütles Oblikas.

Tervikuna kasutavad ettevõtted Oblikase sõnul veel üsna vähe professionaalset disainiteenust – vaid 33 protsenti ettevõtjatest on viimase kahe aasta jooksul seda teinud. Samas 43 protsenti disaini kasutanud Eesti ettevõtetest leiab, et see on suurendanud kliendirahulolu ning 40 protsenti ettevõtetest usuvad, et disain on suurendanud nende konkurentsivõimet.

TNS Emori uuringujuht Jaanika Hämmali sõnul on kaks kolmandikku ettevõtetest siiski viimase paari aasta jooksul mingit liiki disaini kasutanud. Kõige enam on kasutust leidnud graafiline ning digitaal- ja multimeediadisain. Uusi tooteid ja teenuseid turule toonud ettevõtted on suuremad disainikasutajad ja ka vastupidi: ettevõtted, kes kasutavad enam disaini, toovad turule uusi tooteid ja teenuseid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles