Päevatoimetaja:
Sander Silm

Seitse tööstusharu, mis kasutavad ära tarbija nõrkusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Jõusaal.
Jõusaal. Foto: Panther Media / Scanpix

Väljaanne nbcnews.com toob välja seitse tööstusharu, mis meie illusioonide ja hirmude najal teenivad maailmas miljardeid dollareid.

1. Lemmikloomatooted

Ameeriklased kulutasid oma lemmikloomadele 2012. aastal hinnanguliselt 53 miljardit dollarit. See arv on viimase viie aastaga kasvanud ligi 30 protsenti. Väidetavalt kohtlevad loomaomanikud oma lemmikuid aina rohkem kui lapsi. 58 protsenti kutsub end suisa looma «emmeks» või «issiks».

2. Jõusaalid

Fitnessklubide äri on samuti oluliselt aasta-aastalt kasvanud. Inimesed jätavad spordiklubidele liikmetasudena maha suuri summasid, kuna loodavad ainuüksi tänu sellele end ideaalvormi saada. Reaalsuses ei kasuta liikmemaksu tasujatest 67 protsenti iialgi spordiklubi.

3. Tervis ja dieettoidud

2011. aastal oli ainuüksi vitamiinide ja toidulisandite turg väärt 28 miljardit dollarit, isegi, kui puuduvad kohati kindlad andmed nende tulemuslikkuse ja efektiivsuse kohta. Pealegi on valdav osa meie iga päev poest ostetud ja tarbitud toidust juba vitamiinidega rikastatud. Uurijate sõnul vajavad lisaaineid ainult teatud inimesed, näiteks rasedad naised või ka ainepuuduse käes kannatajad. Ka kaalu alandavate preparaatide turg aina kasvab.

4. Elektroonika allahindlused ja garantiid

Tihti ostetakse tarbijaid ka pikkade garantiidega. Ainuüksi garantiidega äritsemine toob firmadele 15 miljardit kasumit igal aastal. Garantiid tehakse tuginedes inimese enda soovile iga hinna eest vältida kaotusi, ka siis, kui tal oleks tegelikult majanduslikult võimalik toodet asendada.

5. Rõivaäri

Hiljutise uuringu järgi omavad naised keskmiselt 22 riideeset, mida nad kunagi ei kanna. Naised kipuvad ka samadesse riideesemetesse üha uuesti investeerima ning ostma rõivaid, mida iialgi tarvis ei lähe.

6. Puhastusvahendid

Puhastusvahendite reklaamid sunnivad inimesi ostma spetsiaalset ja eraldi vahendit iga üksikeseme puhastamiseks. Samuti kipuvad inimesed arvama, et haigusttekitavad bakterid elavad meie kodus kõikidel pindadel.

7. Beebitooted

Teatud beebitooted tagavad tõepoolest imiku turvalisuse, näiteks turvatoolid. Samas korjavad firmad lapsevanematelt raha ka selle eest, et müüvad justkui kõige looduslikumat, orgaanilisemat toitu, mänguasju, rõivaid, voodeid jms.

Täpsemalt loe siit.

Tagasi üles