Samamoodi on kriminaalkorras karistatav ka turumanipulatsioon. Viimane hõlmab tehingute tegemist (nt Toomas Tooli süüdistus) või eksitava teabe levitamist (sh investeerimisanalüüsi vormis), mis on suunatud väärtpaberi hinna moonutamisele. Manipulatsioonikahtluse võivad tekitada muuhulgas olukorrad, kus isik avaldab väärtpaberi kohta teavet või hinnanguid, mis võivad mõjutada tema enda investeeringu väärtust (nt pump and dump ning trash and cash skeemid). Seetõttu peab olema ettevaatlik väärtpaberi kohta hinnangute avaldamisel, kui ise omatakse või omandatakse selliseid väärtpabereid (nt LHV fondidelt hinnangute küsimine Arco Vara aktsiate kohta). Eriti hoolsad peavad olema finantsasutused, kelle arvamusi ja väärtpaberikajastusi ka teised investorid tähelepanelikumalt jälgivad ja oma investeerimisotsuste tegemisel arvestavad. Kaubeldava väärtpaberi kohta hinnangute andmiseks kehtestab seadus täpsed nõuded muuhulgas nende sisule ja väärtpaberiga seonduvate huvide konfliktide juhtimisele.
Finantsteenuse osutamisel põhineb konfidentsiaalsusnõue kliendi ja teenuseosutaja usaldussuhtel
Finantsasutused, kes ise osalevad väärtpaberitega kauplemises ja avaldavad hinnanguid nende kohta, osutavad samal ajal erinevaid finantsteenuseid ka börsiettevõtetele. Selline on universaalpanganduse süsteem. Kliendisuhtes pangaga osaleb börsiemitent võrdsetel alustel teiste klientidega ning temaga seonduva teabe osas peab olema tagatud vähemalt samaväärne konfidentsiaalsus . Muuhulgas on pangasaladusega kaitstud ka näiteks andmed laenulepingu sõlmimise või laenusuhte olemasolu ning selle tingimuste kohta. Üks erand pangasaladuse kaitsealast hõlmab informatsiooni kliendi poolt kohustuste täitmise korrektsuse kohta, mis võimaldab krediidiasutustel muuhulgas vahetada infot oma kohustusi mittetäitvate klientide osas. Siiski võib lisaks seaduses kehtestatud keeldudele tingida info avaldamisest keeldumise ka poolte vahel sõlmitud leping või usaldussuhte olemus.
Pangasaladusega kaitstava informatsiooni avaldamine kolmandatele isikutele toimub reeglina kliendi eelneval nõusolekul. Viimase küsimisel peab pank täpselt piiritlema kliendiinformatsiooni kasutamise eesmärgid ja avaldamise ulatuse. Tavapäraselt hõlmab see nõusolek info edastamist grupisiseselt, reeglina toodete või teenuste ristturustamiseks. Grupisiseselt kliendiinfo kasutamist piiravad täiendavalt muud normid, eelkõige nõuded huvide konfliktide juhtimiseks. Vastandlike huvidega üksuste vahel informatsiooni jagamisele on kehtestatud ranged piirangud. Näiteks pank ei tohi kliendi laenu tingimuste kohta anda infot üksustele, mis tegelevad investeerimistegevusega ja vastupidi. Selleks rakendavad finantsasutused erinevaid organisatoorseid ja tehnilisi lahendusi - piiratakse väärtpaberitega kauplemist, eraldatakse konflikte tekitavad funktsioonid või üksused ning välistatakse info liikumine selliste üksuste vahel. Loomulikult võib küüniliselt kahelda selliste meetmete toimivuses ja piisavuses. Tihti on nende rakendamine olnud puudulik ning informatsioonieeliseid on kuritarvitatud. Inimfaktoriga kaasneb alati risk ja pahatahtlike kuritarvituste välistamine on pea võimatu.
Finantsasutuste poolt informatsiooni kasutamise üle teostatakse riiklikku järelevalvet
Konkreetse rikkumise tuvastamine ja tõendamine on juba järelevalveasutuste pädevuses. Finantssektoris on primaarseks järelevalveasutuseks Finantsinspektsioon. Ajendiks menetluse alustamiseks võivad olla ka ajakirjandusest lähtuvad viited kahtlastele asjaoludele. Rahvusvahelise praktika kohaselt on ajakirjanduse monitooring ka üheks finantsjärelevalve teostamise osaks. Kõik eelkirjeldatud kuritarvitused võivad olla rasked rikkumised, mis on sanktsioneeritud karistusõigusega ning mille toimepanemisel võib finantsasutus kaotada tegevusloa. Eelduslikult on võimalike sanktsioonide ähvardus selline, mis toimib ka piisava preventiivse meetmena.
Seega on informatsioon ja selle kaitse finantssektoris olulise tähtsusega, mistõttu ka teabe kasutamine ja avaldamine on rangelt reglementeeritud. Pikaajaliste tegevuseesmärkidega finantsasutused suhtuvad ülima tõsiduse ja korrektsusega selliste nõuete järgimisse. Nende rikkumisega kaasnevate rangete sanktsioonide riski ei kompenseeri võimalik ühekordne tulu.