Rehvitootja Goodyear Dunlopi hinnangul on müüjate teadlikkus uuest Euroopa Liidu (EL) rehvimärgisest kõrge ning on oodata, et märgis hakkab mõjutama ka tarbijate valikuid.
Goodyear: uus rehvimärgis hakkab suvel mõjutama tarbijate valikuid
Mullu novembrist hakkas Euroopa Liidu riikides kehtima uus standardne rehvimärgis, mis hõlmab miljoneid Euroopas müüdavaid rehve. ELi määruse kohaselt peavad tootjad testima oma rehve ja määrama neile hinde, lähtudes rangelt määratletud testimismetoodikast.
Märgis annab tarbijale olulist teavet rehvi kolme peamise omaduse kohta: veeretakistus ehk ökonoomsus, haardumine märjal ning väline veeremüra, samuti sisaldab teavet toote ohutusomaduste kohta. Praeguseks on märgis olnud kasutusel umbes sada päeva. Kui talverehvide puhul ei mängi uuel rehvimärgisel esitatud näitajad rehvil väga suurt rolli, siis suvehooaja rehvide puhul küll, teatas Goodyear Dunlop.
«Rehvimüüjad üle Euroopa on ELi rehvimärgise ning selle nõuete ja piirangutega hästi kursis, kuid tarbijad ei ole märgisest veel kuigi teadlikud. Uute õigusaktide ellurakendamine on tarbijate usalduse suurendamise seisukohast aga ülitähtis,» selgitas Goodyear Dunlopi Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna tarbesõidukirehvide valdkonna asepresident Michel Rzonzef.
«Me eeldame, et märgis avaldab tarbijate rehvivalikule algaval suvehooajal juba olulist mõju. See on aeg, mil miljonid sõidukijuhid tüüpilistes talverehve kasutavates riikides vahetavad talverehvid suverehvide vastu välja,» lisas ta.
Käesoleva talvehooaja rehvimüügile ei ole uus rehvimärgis Goodyear Dunlopi kinnitusel ootuspäraselt olulist mõju avaldanud, kuna märgisel on avaldatud piiratud info ning talverehvide puhul tuleb see kõige paremini esile. «Märgis ei võta arvesse selliseid tähtsaid talviseid kriteeriume nagu pidurdamine ja pidamine madalatel temperatuuridel lumel või jääl. Goodyear Dunlop arvestab uusi rehve arendades enam kui 50 kriteeriumiga, kuid märgis katab neist vaid kolme,» lausus Rzonzef.
Samas on oluline rõhutada, et märgise edu sõltub uute õigusaktide rakendamise edukusest. Rzonzef lausus: «Me mõistame ELi liikmesriikide raskusi selle keeruka õigusakti kontrollimisel ja korrektse kasutamise tagamisel, kuid ELi rehvimärgise usaldusväärsus sõltub selle tõhusast rakendamisest. Kutsume liikmesriike üles mitte lubama Euroopa Liidus müügile rehve, mille märgised on ilmselgelt ebakorrektsed.»