Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Töökuulutus peaks olema isiklik nagu armastuskiri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Vanad kaardid ja kirjad võivad olla küll armsad, aga kipuvad ruumi võtma.
Vanad kaardid ja kirjad võivad olla küll armsad, aga kipuvad ruumi võtma. Foto: SCANPIX

Kuidas teha nii, et su töökuulutusele ei vastaks kümnete kaupa suvalisi (ja ebasobivaid) inimesi, vaid just need õiged? Personaliotsingufirma Accolo juht John Younger rääkis Inc.Com`ile, kuidas koostada töökuulutus nii, et selle abil leida see kõige õigem inimene.

Järgneb intervjuu John Youngeriga.

Enamik töökuulutusi on teie hinnangul sisult kohutavad ja olemuselt ebaefektiivsed. Miks?

Erialaste ametinimetuste, nõudmiste ja kohustuste nimekiri töökuulutusena ei tööta. Kujutage ette, et panete oma kuulutuse üles online-tutvumisportaali ja kirjutate sinna väga detailselt, millistele kriteeriumitele peab otsitav inimene vastama: kui pikk ta peab olema, palju teenima, milline maja ja auto tal peab olema. Paraku on just sellise valemi järgi kirjutatud enamik töökuulutusi – sealt puudub isiklik mõõde. Tööandja peab ennast välja pakkuma nii, et inimene tahaks tulla sinu juurde tööle.

Et see peaks olema kirjutatud nagu armastuskiri?

Just! Hea töökuulutus on nagu isiklik kiri ühele inimesele. Sõnum peaks olema, et me ei tunne sind veel, kuid me teame, et sa hakkad seda tööd armastama.

On see ikka kindel, et iga ametikoha kohta on võimalik sellist kirja kirjutada?

Tegelikult on lihtsam, kui see igav jutt, mida praegu võib enamikust töökuulutustest leida. Siin on neli olulist küsimust, millele tuleks kuulutust kirjutades mõelda: milleks meil seda inimest päriselt vaja on; kuidas me saame mõõta tema edusamme, et tipptegijat ära tunda; millised ühised omadused on meie senistel tipptegijatel ning miks peaks meie mõistes õige inimene seda tööd tahtma teha. Vastates kuulutuses neile küsimustele, peakski see ligi meelitama just õige kandidaadi.

Ole nende küsimustega täiesti aus. Kui su inimesed teevad palju ületunde, töötavad ka nädalavahetustel, naudivad oma tegevust, sest see on põnev, teil on tore meeskond või tahavad nad rohkem raha teenida, siis ütle seda. Ära täida töökuulutust ainult nõudmistega, millele kandidaat peab vastama. Kui kuulutus koosneb ainult nõudmistest, peletab see inimesi eemale.

Parimad kandidaadid enamasti töötavad juba kuskil ja ei otsi tööd.

Otsisime kord inimest suurde rahvusvahelisse firmasse. Kirjutasime töökuulutuse nii nagu eelnevalt rääkisin ja vähem kui kahe nädalaga leidsime sobiva inimese, kel aga oli juba töökoht ja kes tööd ei otsinud. Üks tema sõber märkas meie kuulutust ja saatis talle selle edasi. Ning temal lõid silmad särama, sest talle tundus, et kirjeldatud töö on just tema unistuste ametikoht.

Nii et sõber mängis sellel juhul kõige suuremat rolli. Kas see on tavaline?

Sõbrad ei saada edasi suvalisi igavaid töökuulutusi, vaid ainult neid, mis tunduvad neile ideaalselt sobivatena. Selliseid kuulutusi saadetakse edasi ka inimestele, kellel on juba töö. Kui ta saadab kuulutuse edasi, ongi meie eesmärk täidetud ja võib-olla jõuame nii õige inimeseni. Tuleb meeles pidada, et meil pole vaja kümneid vastajaid, vaid ainult seda ühte õiget.

Tagasi üles