ASi Estonian Air müügitulu oli 2012. aastal 91,5 miljonit eurot, ettevõtte tegevuskahjum ulatus samal ajal 35,8 miljoni euroni. Koos lennukite väärtuse allahindamisest tingitud ühekordsete erakorraliste kuludega oli ettevõtte puhaskahjum 49,2 miljonit eurot, teatas ettevõte.
Estonian Airi puhaskahjum oli eelmisel aastal 49,2 miljonit eurot
Ettevõtte mulluse aasta tegevuse tulemusena moodustus kahjum 26 miljonit eurot, mis oli seotud tegevuse laiendamise ja liinivõrgustiku suurendamisega.
«Sellest tulenevalt otsustas Estonian Airi nõukogu eelmise aasta lõpus muuta ettevõtte ärimudelit ning seada kasvu ja laienemise asemel fookuse põhisihtkohtade teenindamisele,» lausus Estonian Airi juhatuse esimees Jan Palmér.
«2012. aastal lendas Estonian Airiga rekordiline arv reisijaid, samas oli transiitreisijate pealt teenitav piletitulu kaasnevatest kuludest madalam. Samuti kujunes eelmise suvehooaja alguses nelja uue lennuki kasutuselevõtt plaanitust kallimaks,» lisas Palmér.
Sellest johtuvalt otsustati mullu oktoobris muuta ettevõtte ärimudelit. Lennufirma juhtkond koostas restruktureerimiskava, mille järgi on ettevõte peale nõukogupoolset heakskiitu tegutsenud alates 2013. aasta jaanuarist.
Restruktureerimiskava sisuks on Estonian Airi kujundamine kuluefektiivseks ja konkurentsivõimeliseks regionaalseks lennuettevõtteks, mis teenindab Eesti turu kriitilist vajadust ja nõudlust lennuühenduste järele.
«Estonian Airi kujundamine madala kulubaasiga efektiivseks lennufirmaks, mis teenindab kümne sihtkohaga liinivõrgustikku, on täna kindlatel alustel,» selgitas Jan Palmér.
Estonian Airi liinivõrgustikku kuuluvad Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius ja Trondheim.
«Oleme tänaseks jõudnud tegevuses soovitud seisu – paranenud on reisija kohta teenitav tulu, oleme allkirjastanud senisest paindlikemate tingimustega kollektiivlepingud ametiühingutega ja alustanud põhitegevuseks mittevajaliku vara müüki. Juba tehtu annab meile veendumuse, et oleme ettevõtte restruktureerimisega õigel teel.»
Valitsus ootab 18. aprilliks Estonian Airilt ettevõtte lõplikku päästekava. Kui see on olemas, esitab riik Euroopa Komisjonile ka restruktueerimiskava.