/nginx/o/2009/02/19/136691t1h1856.jpg)
Jaapanis elav IT-spetsialist Tõnu Samuel kommenteeris käimasoleva «Eesti parim e-teenus» konkursi raames, et võimsa tehnikamaa e-teenused on Eestist paradoksaalselt kaugel maas ning igapäevane asjaajamine tähendab järjekorranumbreid ja paberbürokraatiat.
Tõnu Samueli kinnitusel Jaapanis Eesti mõistes e-teenuseid suurt polegi.
«Iga asja tegemiseks tuleb kohale minna, võtta järjekorranumber ja letis vajalikke pabereid vormistada,» ütles Samuel.
IT-eksperdi sõnul on enamusel kohalikel asutustel veeb aga kontaktides asendab e-posti aadressi telefoninumber. «E-posti nad keelduvad avaldamast, isegi kui vaja oleks,» lisas Samuel.
«Eesti ID kaart on omade hädadega kõvasti parem kui mitte midagi. Saab enamus asju tehtud. Jaapanis ID-kaarti alles juurutatakse, uuendusena paistab see neil aga olevat distantsloetav ja nähtavate klemmideta.»