Jaapanis elav IT-spetsialist Tõnu Samuel kommenteeris käimasoleva «Eesti parim e-teenus» konkursi raames, et võimsa tehnikamaa e-teenused on Eestist paradoksaalselt kaugel maas ning igapäevane asjaajamine tähendab järjekorranumbreid ja paberbürokraatiat.
Tõnu Samuel: Jaapanis e-teenuseid suurt ei olegi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnu Samueli kinnitusel Jaapanis Eesti mõistes e-teenuseid suurt polegi.
«Iga asja tegemiseks tuleb kohale minna, võtta järjekorranumber ja letis vajalikke pabereid vormistada,» ütles Samuel.
IT-eksperdi sõnul on enamusel kohalikel asutustel veeb aga kontaktides asendab e-posti aadressi telefoninumber. «E-posti nad keelduvad avaldamast, isegi kui vaja oleks,» lisas Samuel.
«Eesti ID kaart on omade hädadega kõvasti parem kui mitte midagi. Saab enamus asju tehtud. Jaapanis ID-kaarti alles juurutatakse, uuendusena paistab see neil aga olevat distantsloetav ja nähtavate klemmideta.»